Venue Retail Groups årsredovisning 2012/2013

Årsredovisningen för Venue Retail Group publiceras idag och finns tillgänglig på bolagets hemsida www.venueretail.com

I årsredovisningen berättar VD Susanne Börjesson bland annat om integrationsarbetet av den nyligen förvärvade accessoarkedjan Deco Bags, som skett i rekordartad takt. Nu fokuserar bolaget på att säkerställa att så snabbt som möjligt få effekt på sina satsningar.

”Under november bytte vi kassasystem, införde automatisk påfyllnad, gemensamt lager, nya le- veransvillkor och delar av vårt eget sortiment. Det innebär att de flesta butiker nu är omskyltade till Accent.”

Vidare konstaterar Susanne Börjesson att det första kvartalet i det nya räkenskapsåret börjat svagare än föregående år, vilket också framgått av de pressmeddelanden bolaget distribuerat med försäljningsinformation per månad för perioden september-november.

”Vi har formulerat nya mål som vi är fast övertygade att nå, även om det första kvartalet i det nya räkenskapsåret har börjat svagare än föregående år. Vi vet vad vi ska göra och vi har en stark platt- form. Samtidigt utgår vi från att marknaden alltjämt är en utmaning.”

Susanne Börjesson, VD, telefon 08-508 99 253 eller 0701-90 11 53

Staffan Gustafsson, CFO och vVD, telefon 08-508 99 244 eller 070-889 92 44

Mats Persson, styrelseordförande, telefon 08-545 133 52 eller 070-511 46 36

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 19 december 2013 kl 9.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.