Wedins emissions- och finansieringsbeslut

Som ett led i förberedelserna av förvärvet av den norska accessoarkedjan Morris AS som idag ska slutföras, har styrelsen i Wedins beslutat om emissioner på de villkor och på det sätt som tidigare kommunicerats.

Styrelsen har således fattat beslut, dels om apportemission av 5 miljoner aktier i enlighet med bemyndigande från årsstämman den 18 januari 2007, dels om emission av ett konvertibelt förlagslån om sammanlagt 30 miljoner kronor i enlighet med bemyndigande från den extra bolagsstämman den 10 oktober 2007.

Styrelsen har även beslutat uppta ett reverslån om 30 miljoner kronor. Som tidigare meddelats löper det konvertibla förlagslånet över 3 år med 3,5 procent ränta. Konverteringskursen har fastställts till 8 kronor och 70 öre, på basis av en genomsnittskurs över en period med början den 7 september 2007 då affären offentliggjordes. Vid fullt utnyttjande motsvarar det konvertibla förlagslånet 3.448.274 nya aktier av serie B, motsvarande cirka 5,3 procent efter tänkt full utspädning.