Ny VD utsedd för RKS AB

Ny VD utsedd för RKS AB Till ny VD för RKS AB (publ) har utsetts Ingemar Söderlind. Han tillträder befattningen under första halvan av maj 2000. Ingemar Söderlind är 47 år, civilingenjör och har arbetat inom dataindustrin i stort sett hela sitt yrkesverksamma liv. För närvarande är Ingemar Söderlind chef för Ericsson IT Services, en enhet inom Ericssonkoncernen med 1500 anställda i Kuala Lumpur, Dallas och Stockholm. Tidigare var han ansvarig för extern verksamhet inom Ericsson Data och har innan dess varit verksam under 7 år inom Unisys, varav 2,5 i London som marknadschef inom flygsystem. I övrigt har Ingemar Söderlind varit chef inom Unisys för konsultenheter på svenska och nordiska marknaden inom offentlig förvaltning, flygindustri och bank&finans-segmenten. Nuvarande VD, Sten Marthinsson, lämnar efter nära 8 år sin befattning på grund av hälsoskäl och övergår från samma tidpunkt till andra uppgifter inom RKS-koncernen. RKS RKS AB är ett kunskapsföretag som erbjuder konsult- och utbildningstjänster inom systemutveckling och projektledning. Företaget, som bildades 1989, har idag 240 anställda på 14 orter i landet, med huvudkontor i Stockholm. Omsättningen föregående år uppgick till ca 207 MSEK. Kunderna är stora svenska företag och organisationer med hög IT- mognad och strategisk inriktning på användandet av informationssystem. RKS är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan den 17 maj 1999. För mer information: www.rks.se För ytterligare information, kontakta: Sten Marthinsson, vd, RKS AB Tel. 08-729 18 34, 070-572 95 44 E-post: sten.marthinsson@rks.se Kåre Gilstring, styrelseordförande RKS AB Tel. 070-823 66 04 E-post: kare.gilstring@proact.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/17/20000217BIT00880/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/02/17/20000217BIT00880/bit0002.doc