RKS håller kostnadsfritt seminarium: Jim McDaniel - TOADman - till Stockholm

RKS håller kostnadsfritt seminarium: Jim McDaniel - TOADman - till Stockholm På tisdag, den 21/9, kommer Jim McDaniel, kanske mer känd som TOADman, till Stockholm för ett två timmars seminarium. Syftet är att berätta om den framtida utveckling av TOAD (the tool for Oracle application development) och SQL Navigator. - Det är inte varje dag vi får besök av den här kalibern. Jim är förmodligen en av USA:s, och därigenom också en av världens bästa utvecklare av databasverktyg för Oracle*. Det kommer bli mycket intressant att höra vad han har att säga, säger Sten Marthinsson, vd för RKS AB. TOAD ett system som förenklar och effektiviserar databashantering. Det är lätt använda och innehåller numera en så kallad debugg, ett felsökningssystem som gör att det är mycket enklare att hitta programfel. Jim McDaniel kommer att tillsammans med Quest Softwares produktchef Darrin Pendergraft berätta om den framtida inriktningen av TOAD och SQL Navigator. De kommer berätta om kommande funktioner och tilläggsmoduler samt ge en hel del tips kring SQL och PL/SQL. Efter seminariet kommer det att finnas tillfälle för öppna diskussioner och för att ställa frågor. Seminariet hålls i Wennergrens aula i Wennergren Center i Stockholm mellan klockan 13.00-15.00. För anmälan: e-post till elsy.bolter@rks.se eller per telefon 08-729 18 12. *Oracle är ett programvaruföretag som är mest känt för sina produkter för databashantering. RKS AB är ett kunskapsföretag som erbjuder konsult- och utbildningstjänster inom systemutveckling och projektledning. Företaget, som bildades 1989, har idag 220 anställda på fjorton orter i landet, med huvudkontor i Stockholm. År 1998 omsatte företaget 165 miljoner kronor. RKS är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista sedan den 17 maj. För mer information: www.rks.se För ytterligare information och anmälan, vänligen kontakta: Elsy Bolter, RKS, tel. 08-729 18 12 E-post: elsy.bolter@rks.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/16/19990916BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/16/19990916BIT00280/bit0002.pdf