RKS tecknar nytt ramavtal med Telia ProSoft

Report this content

RKS tecknar nytt ramavtal med Telia ProSoft RKS tecknar ett nytt ramavtal med Telia ProSoft. Avtalet omfattar RKS konsulttjänster som projektledning, utredningar, systemutveckling och utbildning. Avtalet beräknas vara värt ca 15 miljoner kronor. RKS stödjer sedan länge Telia ProSoft med tjänster inom nyutveckling och förvaltning av Telias produkthanteringssystem och säljstödssystem. En stor satsning sker för att alla stödsystem inom Telia ska kunna kommunicera med varandra genom klart definierade gränssnitt. Nödvändig information kan på detta sätt spridas till övriga processer inom verksamheten. RKS breda kompetens och starka tyngd inom Oracleområdet är naturligtvis en viktig faktor i Telia ProSofts val. Avtalet förstärker vår position som en strategisk leverantör till Telia- koncernen, en bekräftelse på ett framgångsrikt samarbete, säger Tomas Nabel, regionchef, RKS region Stockholm. RKS RKS AB är ett kunskapsföretag som erbjuder konsult- och utbildningstjänster inom systemutveckling och projektledning. Företaget, som bildades 1989, har idag 240 anställda på 14 orter i landet, med huvudkontor i Stockholm. Omsättningen föregående år beräknas uppgå till ca 200 MSEK. Kunderna är stora svenska företag och organisationer med hög IT- mognad och strategisk inriktning på användandet av informationssystem. RKS är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan den 17 maj 1999. För mer information: www.rks.se För ytterligare information, kontakta: Tomas Nabel, regionchef RKS region Stockholm tel 08-7291810 E-post: tomas.nabel@rks.se Sten Marthinsson, vd, RKS AB Tel. 08-729 18 34, 070-572 95 44 E-post: sten.marthinsson@rks.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00490/bit0002.pdf