RKS tillträdande VD förvärvar optioner

RKS tillträdande VD förvärvar optioner Ingemar Söderlind, tillträdande VD i RKS, har förvärvat 50 000 köpoptioner med rätt till förvärv av aktier i RKS. Utställare är till lika delar Försäkrings AB Skandia och RKS styrelseordförande Kåre Gilstring. Optionernas löptid sträcker sig till februari 2003, d v s tre år, och lösenpriset är 237 kronor. RKS RKS AB är ett kunskapsföretag som erbjuder konsult- och utbildningstjänster inom systemutveckling och projektledning. Företaget, som bildades 1989, har idag 240 anställda på 14 orter i landet, med huvudkontor i Stockholm. Omsättningen föregående år uppgick till 207 MSEK. Kunderna är stora svenska företag och organisationer med hög IT-mognad och strategisk inriktning på användandet av informationssystem. RKS är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan den 17 maj 1999. För mer information: www.rks.se För ytterligare information, kontakta: Christer Dahlström, VD Skandia Investment Tel: 0708-24 71 09 Kåre Gilstring, styrelseordförande RKS Tel: 0708-23 66 04 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00170/bit0002.pdf