• RKS/

Delårsrapport för RKS AB (publ) avseende perioden januari - mars 2004

Delårsrapport för RKS AB (publ) avseende perioden januari - mars 2004 Första kvartalet i sammandrag: · Nettoomsättningen uppgick till 53,7 (57,7) Mkr · Rörelseresultatet före goodwillavskrivningar uppgick till -1,1 (0,2) Mkr · Resultatet efter skatt uppgick till -2,0 (-1,3) Mkr · Resultatet per aktie uppgick till -0,13 (-0,30) kr · Soliditeten uppgick till 55,5% (56,9%) · Tillgängliga likvida medel uppgick till 24,4 (17,3) Mkr För ytterligare information, kontakta: Jan Anderson, VD RKS AB Tel: 0733-51 43 01 jan.anderson@rks.se RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade beslutsstödslösningar, konsulttjänster och integrerade affärslösningar. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 11 kontor i Sverige samt ett i Danmark. Antalet medarbetare uppgick per 2004-03-31 till 234. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT20670/wkr0006.pdf Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/04/20040504BIT20670/wkr0008.doc Hela rapporten