RKS bygger stödsystem för Malmö Stads hela it-support

RKS bygger stödsystem för Malmö Stads hela it-support Malmö Stad satsar nu på att utveckla supporten till stadens alla it-användare. RKS har fått i uppdrag att bygga ett komplett stödsystem för Malmö Stads call center för it-frågor. Ordern är i ett första steg värd ca 2,5 miljoner kronor. Det nya stödsystemet ska hantera hela processen - från det att en användare tar kontakt till dess att felet är avhjälpt och fakturerat. Bland funktionerna finns även att systemet automatiskt håller reda på gällande serviceavtal. Systemet byggs upp kring ett antal moduler i Oracle e-business Suite. Omkring 25 personer arbetar vid Malmö Stads supportcenter, som betjänar ca 5 000 it-användare i staden. Systemet är dock dimensionerat för att klara upp till 20 000 användare. - Vårt nya stödsystem ska, förutom den rena ärendehanteringen också klara fakturering och betalningsbevakning, hanteringen av alla serviceavtal, priser på produkter och tjänster samt även alla artiklar, säger Ulf Linderoth som är ansvarig för affärsområdet Kommuntjänster i Malmö Stad. Det kan också vid behov enkelt byggas ut med fler funktioner. - Den stora vinsten är att vi kommer att kunna utnyttja lösningen som bas för ärendehanterings- och stödsystem även inom andra verksamheter, t ex FM (Facility Management). Systemet bygger helt på den IT-strategi som Malmö Stad har beslutat. Genom att använda en gemensam plattform blir det enkelt att både bredda och fördjupa användningsområdet. Även utbildning och underhåll blir mer effektivt. RKS åtagande omfattar hela införandet av det nya stödsystemet för it-supporten, från processkartläggning till leverans av nyckelfärdigt system samt utbildning av projektgruppen. Arbetet med att bygga upp det nya stödsystemet pågår under våren 2004 och den första etappen ska vara klart att ta i drift den 31 maj 2004. För ytterligare information, kontakta: Jan Anderson, VD RKS AB Tel: 0733-51 43 01 jan.anderson@rks.se RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade beslutsstödslösningar, konsulttjänster och integrerade affärslösningar. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 11 kontor i Sverige och ett i Danmark och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information http://www.rks.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT20330/wkr0006.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT20330/wkr0008.doc