RKS tecknar avtal med Mustadfors om affärssystem

RKS tecknar avtal med Mustadfors om affärssystem IT-konsultföretaget RKS har tecknat avtal med Mustadfors Bruks AB om leverans av affärssystemet Navision från Microsoft Business Solutions. Projektet innefattar hela Mustadfors verksamhet. Projektet startar omgående och första delen skall driftsättas under Q4 2004. Det initiala ordervärdet är 1,2 miljoner. - Projektet stödjer koncernens övergripande mål att säkerhetsställa positionen som världens största tillverkare av hästskosöm. Bakgrunden till bytet är att vi behöver ett system som bättre stöder företagets verksamhet. Vi ser Navison som det bästa affärssystemet för vår verksamhet och en stark plattform för fortsatt tillväxt, säger Fredrik Andersson, på Mustadfors Bruks AB. Affären inkluderar Navisions moduler för Order, Lager, Fakturering, Inköp, Marknad, Redovisning, Kund- och leverantörsreskontra. I nästa fas skall även produktion, resurs-, kapacitet- samt försörjningsplanering driftssättas. - Eftersom Mustadfors gamla system inte kunde stödja deras nuvarande krav på ser jag stora möjligheter med Navision som är ett komplett system som väl stödjer Mustadfors verksamhet, säger Clas Rinné, VD RKS Affärssystem AB. - Det är glädjande att ytterligare ett tillverkande bolag i Sverige väljer Navision från Microsoft Business Solutions. Produkten med sin höga flexibilitet och anpassningsförmåga skapar användarnytta som lämpar sig väl för företag som Mustadfors, säger Mikael Fischer på Microsoft. För ytterligare information, kontakta: RKS Clas Rinné VD RKS Affärssystem AB, Tel. 08-50690000 clas.rinne@rks.se Mustadfors Bruk Fredrik Andersson Tel: 0531-71412 fredrik.andersson@mustadfors.se RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder affärssystem, beslutsstödslösningar, konsulttjänster och integrerade affärslösningar. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 11 kontor i Sverige och ett i Danmark och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information http://www.rks.se Mustadfors Bruks AB är ett helägt dotterbolag till Mustad United C.O. AB och ingår i Mustad International Group BV. Verksamheten består av tillverkning och försäljning av hästskosöm, hovslagarverktyg, hästskor, brodd, andra hovvårdsprodukter samt specialspik. Mustadfors Bruk är trots sina 106 år ett modernt, högteknologiskt företag som sysselsätter ca 80 personer. Företaget är världens största tillverkare av hästskosöm och produkterna säljs till ett 80-tal länder över hela världen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/29/20040629BIT20140/wkr0001.pdf