• RKS/

Uttalande från styrelsen för RKS AB (publ) rörande publikt erbjudande från Sigma AB (publ) Sigma har den 6 maj 2004 lämnat ett offentligt erbjudande till aktieägarna i och innehavarna av konvertibla skuldebrev utgivna av RKS att förvärva samtliga aktier och konvertibla skuldebrev mot likvid i form av nyemitterade aktier i Sigma. Aktieägare med ett sammanlagt ägande motsvarande cirka 26 procent av kapitalet och 30 procent av rösterna i RKS har ställt sig positiva till erbjudandet. Styrelsen har beslutat att inhämta ett utlåtande från Redeye AB rörande skäligheten i erbjudandet. Enligt skriftligt utlåtande daterat 27 maj 2004 bedöms utbytesrelationen som skälig för aktieägarna i och innehavarna av konvertibla skuldebrev utgivna av RKS. Styrelsen för RKS har, baserat på ovanstående samt den information som lämnats av Sigma, ställt sig positiv till Sigmas erbjudande till aktieägarna i och innehavarna av konvertibla skuldebrev utgivna av RKS och har vid sammanträde den 27 maj 2004 beslutat rekommendera aktieägarna och konvertibelinnehavarna att acceptera erbjudandet. Stockholm den 28 maj 2004 RKS AB (publ) Styrelsen För ytterligare information, kontakta: Per Granath, vice ordf RKS AB Tel: 0706-37 40 18 per.granath@intellecta.se Jan Anderson, VD RKS AB Tel: 0733-51 43 01 jan.anderson@rks.se RKS AB (publ) RKS är ett IT-konsultföretag som erbjuder kvalificerade beslutsstödslösningar, konsulttjänster och integrerade affärslösningar. Affärsidén är att, i nära samarbete med kunderna samt med djup kunskap och erfarenhet, erbjuda marknadens bästa lösningar för utveckling av affärsprocesser. Kunderna är stora och medelstora företag och organisationer som till stor del baserar sin konkurrenskraft på att effektivt utnyttja informationsteknik. RKS har 11 kontor i Sverige och ett i Danmark och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information http://www.rks.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/28/20040528BIT20030/wkr0006.pdf