Christel Kinning utsedd till tillförordnad VD i Retail and Brands AB

Christel Kinning utsedd till tillförordnad VD i Retail and Brands AB Styrelsen har beslutat genomföra kraftfullt åtgärdsprogram rnbs verkställande direktör Lars-Åke Tollemark lämnar med omedelbar verkan sin befattning. Styrelsen har utsett Christel Kinning, tidigare vice VD, till tillförordnad verkställande direktör. rnb-koncernen är ett av Sveriges största detaljhandelsföretag inom konfektion i det övre kvalitetssegmentet. Marknadsutvecklingen inom detta område har under de senaste månaderna varit svag. Marknadsutsikterna för resten av kalenderåret år svårbedömda. På extra bolagsstämma den 24 augusti 2001 beslutades om att ändra bolagets räkenskapsår till att vara 1 september - 31 augusti. Resultatet för kalenderåret 2001 bedöms bli lägre än resultatet för motsvarande period föregående år. För att anpassa koncernens kostnader till det rådande marknadsläget har styrelsen i rnb beslutat om att genomföra ett kraftfullt åtgärdspaket. De planerade åtgärderna, som successivt kommer att få genomslag, bedöms resultera i en väsentligt lägre kostnadsnivå för rnb. Bokslutskommuniké för perioden 1 januari- 31 augusti 2001 kommer att lämnas den 31 oktober. # # # Christel Kinning, tillförordnad VD rnb, telefon 0733-979510. Göran Blomberg, ekonomi- och finanschef rnb, telefon 0733-979599. Mikael Solberg, styrelsens ordförande, telefon 0708-18 44 40. rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00250/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00250/bit0001.pdf