Kommuniké från bolagsstämma i rnb retail and brands ab den 24 januari 2002

Kommuniké från bolagsstämma i rnb retail and brands ab den 24 januari 2002 Utdelning Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ingen utdelning skulle utgå för verksamhetsåret 1 januari - 31 augusti 2001. Val av styrelseledamöter Bolagsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Mikael Solberg, Patrik Bångerius, Andreas Falkenmark, Claes Hansson, Jan Nord, och Hans Risberg samt nyval av Anders Slettengren. Anders Slettengren är Investment Manager för riskkapitalbolaget NovAx AB, som är ett helägt dotterbolag till AxelJohnson AB. Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte omvaldes Mikael Solberg till styrelsens ordförande För ytterligare information kontakta VD Christel Kinning 0733-979510 , 08-670 95 10. Eller Ekonomi- och Finanschef Göran Blomberg 0733-979599, 08-670 95 99 rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Solo, Saks /Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00270/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/25/20020125BIT00270/bit0002.pdf