rnb öppnar flagship-store på 500 kvadratmeter

rnb öppnar flagship-store på 500 kvadratmeter I mars 2002 öppnar modeföretaget rnb Retail and Brands sin första Solo Woman-butik. Detta är ett första steg i bolagets ökade satsning på tjejmode. Den nya butiken kommer att ligga i anslutning till Solo Man på Biblioteksgatan i Stockholm. Tillsammans bildar de en flagship-store på 500 kvadratmeter. Den nya butiken är grunden för en vidare expansion av Solo Woman och Solo Man, både som singeletableringar och samlokaliserat som på Biblioteksgatan. Solo Woman och Solo Man har sortiment av internationella och skandinaviska varumärken som står för medveten ung design. Bland märkena finns Hugo by Hugo Boss, J. Lindeberg, Duffer of St. George och Filippa K. Ytterligare butiksetableringar I oktober etablerar rnb Polarn O. Pyret och Saks i Kungsbacka. Dessutom öppnar man en outlet-store i Vinsta norr om Stockholm. Företaget har också tecknat avtal om väsentligt utökade butiksytor för Polarn O. Pyret i Lund och Kista. ### För mer information: Lars Åke Tollemark Christel Kinning VD, rnb Vice VD, rnb 08-670 95 95 08- 670 95 10 tollemark@rnb.se christel.kinning@rnb.se rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/29/20010828BIT01060/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/29/20010828BIT01060/bit0002.pdf