Storslam för rnb vid årets Retail Awards

Storslam för rnb vid årets Retail Awards Efter nomineringar i fem kategorier tog modeföretaget rnb i fredags kväll hem fyra priser vid årets Retail Awards på Grand Hotel i Stockholm. Polarn O. Pyret blev "Årets butikskedja" för andra året i rad, en kategori där man tittar på hur kedjorna klarat sig totalt sett under året. Polarn O. Pyret vann även "Årets butikskampanj" i konkurrens med Coop Forum och Åhléns. Blombergs Herrmode utsågs till "Årets butiksteam", där man tävlade med Polarn O. Pyret, Kookai, Mexx och Sisters. NK Kids vann kategorin "Årets butiksdesign", där övriga nominerade var Orrefors och Kosta Boda, Polarn O. Pyret, React Action Store och Åhléns Skönhet. NK Kids byggdes om för ett år sedan och den nya butiken designades av Björn Dahlström. - Inom rnb fokuserar vi på att skapa marknadens bästa köpupplevelse för kunden och det är verkligen roligt att våra ansträngningar blir belönade, säger Christel Kinning, VD för rnb Retail and Brands. Retail Awards arrangeras av Retail Services och Svensk Handel. Prisutdelningen hölls på Grand Hotel i fredags kväll med cirka 700 gäster. För mer information kontakta: Christel Kinning VD, rnb 08- 670 95 10 christel.kinning@rnb.se rnb Retail and Brands AB äger, driver och utvecklar butikskoncept för mode och kvalitetsmedvetna kunder. rnb driver Polarn O. Pyret, Saks, Solo, Blombergs och NK/Varumärkesbutiker. rnb är Sveriges största modeföretag i det övre kvalitetssegmentet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00990/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00990/bit0001.pdf