Mässornas tid

Säsongen är i full gång och de flesta av våra mässor är nu avslutade.

Vi har i höst ställt ut på följande mässor:

Formex, Precious, Citywest Autumn Fair i Dublin och Birmingham Autumn Fair.

På mässorna i England och Irland fick vi nya återförsäljare samt att redan befintliga kunder gjorde repeat-order samt beställde nyheter. Att kunderna kommer tillbaka till oss är ett bevis på att vi gör rätt. Vi träffade även en del intressenter som visade intresse för vårt märke Angel Bliss. Dessa potentiellt nya återförsäljare håller vi nu på att följa upp. Mer om detta längre fram.

I början av september ställde vi ut på Precious, den för oss största mässan på året.

Våra fyra varumärkens olika återförsäljare har gett ytterligare synergi till varandra, samt att vi även fått helt nya kunder. Ädelmetallavdelningen fick flera nya potentiella kunder, vilket gläder oss. Vi följer nu upp detta och skriver offerter med förhoppning om ett inlett samarbete. En monter med massor av positiva besökare och med resultatet av min text ovan, summerar jag årets största mässa som lyckad!

En kortare film från mässan finns att se på www.facebook.com/RobertFriman.se och på Instagram under namnet @frimansmycken.

På Precious hade vi även premiär för VJ Since 1890, den nya guldkollektionen med Magdalena Graaf som frontface. Målet är att till julhandeln skall vi ha 50 återförsäljare på just detta. Fram till dags datum har vi hittills uppnått 14 nya återförsäljare. Kollektionen har tagits emot väl och när varorna finns ute i butik kommer Magdalena att skriva och promota om både smyckena och återförsäljarna på sina sociala medier.

Tack vare ett nyskrivet avtal med en finsk agent, Mikko Lindfors, kommer vi omgående att ha en nystart i Finland. Våra redan ca 300 befintliga återförsäljare där, samt Mikkos kontaktnät med flera års erfarenhet av den finska guldsmedsbranschen, kommer vi nu att bearbeta den finska marknaden för vårt bolags varumärken. I oktober kommer vi dessutom ställa ut på årets sista mässa, GSW Messut i Helsingfors.

På grund av vår nystart i Finland, vill jag därför hälsa våra finska kunder som läser detta följande:

– Hyvät tuotteet myyvät itse!

Att stärka våra varumärken, både i Sverige och internationellt, har varit ett återkommande inslag i mina meddelanden och brev. Avtalen som skrevs i somras gällande marknaden i Schweiz, Lichtenstein och Tyskland, där är jobbet fortfarande i startskedet.

Etableringen av Angel Bliss i USA är även det i startskedet. Jag hoppas kunna ge mer information om detta inom kort.

Förutom att vi bygger vårt varumärke med gamla och nya återförsäljare på de mässor vi är med på, sår vi även frön som ofta senare leder till något positivt. Det är därför för oss viktigt att synas på detta sätt. Målet med att bli ett känt varumärke kräver enligt oss mässor och ett brett kontaktnät. Vi kommer fortsätta att ställa ut på de mässor vi redan gör, samt att vi dessutom letar efter ytterligare nya mässor som skulle passa vårt företag.

Med detta brev ber jag om att få önska er en bra dag.

Taggar: