Robert Friman International AB (publ): Information gällande laga kraft av dom

Report this content

Robert Friman International AB (publ) ("Bolaget") offentliggör pressmeddelande med anledning av  friande dom meddelad den 13 juli 2017 i Stockholms tingsrätt gällande EBMs åtal avseende medhjälp till grovt skattebrott mot Bolagets tidigare VD och anställde nu vunnit laga kraft.

I den dom som Stockholms tingsrätt meddelade den 13 juli 2017 ogillades åtalet mot den tidigare verkställande direktören Björn Friman angående skattebrott och medhjälp till skattebrott. Den andra anställde från Bolaget friades på alla åtalspunkter. Tingsrätten ogillade också åklagarens talan mot Robert Friman & Co AB angående företagsbot på 4 miljoner kronor.

Åklagaren har inte överklagat tingsrättens dom i nu nämnda delar. Domen har den 4 augusti 2017 vunnit laga kraft och utgången i tingsrätten kan inte ändras.

Enligt det PM som publicerades tidigare idag kl 08.30 har Bolagets tidigare verkställande direktör Björn Friman överklagat domen gällande lämnande av vårdslös skatteuppgift.

Styrelsen – Robert Friman International AB