Världens starkaste robotgräsklippare lanseras av Robomow

Report this content

Robomow släpper nu sin senaste robotgräsklippare. RS 630 är framtagen, utvecklad och testad under svenska förhållanden. Den klipper upp till 3000 kvadratmeter stora gräsmattor och är betydligt snabbare än andra märken.

Med sina dubbla knivar tar RS 630 platsen som marknadens starkaste robotgräsklippare. Den är den enda robotgräsklipparen på marknaden som kan klippa igenom kvistar och löv och klarar av säsongens allra första klippning. Detta tack vare de slitstarka stålknivarna som tål flera års flitig användning.

Snabbare
Robomow RS 630 klipper hela 56 cm brett. Detta är mer än någon annan robotgräsklippare i sin klass. Därmed klipper den också 40 % snabbare än konkurrenterna - perfekt för den som vill få ut det mesta av sin gräsmatta i sommar.

Kantklippning
RS 630 fortsätter med Robomows unika knivdesign och har en räckvidd som är lika bred som själva maskinen. Därmed elimineras den oklippta gräsremsan som annars kan förekomma med robotgräsklippare. Detta i kombination med att RS 630 alltid följer kantkabeln, gör att gräsmattan klipps ända ut i kanterna.  ./.

Fakta
Robomow RS 630 tillämpar den senaste teknologin inom robotgräsklippare, med bland annat två starka stålknivar i ett flytande klippdäck, en bekväm manöverbox och ett lithiumjon-batteri (LiFePO4, något som Robomow RS 630 är först med inom sin kategori) mm.

Den finns att köpa i Sverige från och med 2013-03-18 och kostar ca 19 990 kr som introduktionspris. För närmaste återförsäljare, besök www.robomow.se eller ring Robomows kundtjänst på 0771 - 895 895.

Friendly Robotics
Mrs. Admi Meiry
+972-9890-1914
info@robomow.co.il
www.robomow.eu

Generalagent Sverige
Tidab AB
Thomas Kjellin

thomas@tidab.se
www.tidab.se

Informationen lämnad av
Rita Platzer PR

Isabelle Kåge
isabelle.kage@rppr.se

Om Robomow
Robomow är ett ledande varumärke inom robotgräsklippare. Tack vare högkvalitativa robotgräsklippare slipper trädgårdsägare klippa gräset och får mer tid över till andra, roligare aktiviteter. Robomow strävar efter att upprätthålla sina tre ledord för att ge konsumenten bästa möjliga resultat: Starkare – Snabbare - Kantklippning.

Robomow är en del av Friendly Robotics, som grundades 1995. Företaget utvecklar och tillverkar robotgräsklippare. Friendly Robotics produkter säljs i Europa, USA, Kanada, Sydafrika, Australien och Nya Zealand.

Taggar: