Hanna Neidenmark ny VD för Rocker

Styrelsen i fintechföretaget Rocker har utsett Hanna Neidenmark till ny VD. Hon kommer senast från rollen som Executive Vice President på Lendo. Hanna Neidenmark blir ansvarig för att ta Rocker mot en ledande position inom digitala banktjänster och för att utveckla Rocker Pay, Rockers verksamhet inom peer-to-peer-betalningar.

- Vi är glada och stolta över rekryteringen av Hanna Neidenmark till ny VD. Hanna har mycket framgångsrikt lett fintechbolaget Lendos produktbreddning och expansion och har djup förståelse för hur man skapar tillväxt i en entreprenöriell och innovationsdriven verksamhet. Rocker vill vinna över storbankernas privatkunder med enklare, flexiblare och mer prisvärda finansiella tjänster. Hanna får nu ansvaret för att realisera vår ambition att bli ett tydligt alternativ till den traditionella banken och utveckla vår peer-to-peer betalaffär, säger Ann Krumlinde, styrelseordförande i Rocker.

Hanna Neidenmark är i grunden ekonom och har en mångårig bakgrund som ledare på Lendo. Hon har tidigare arbetat nära Rockers grundare, vilka även har grundat Lendo. På Lendo verkade hon under tio år i ett flertal olika roller, inledningsvis som produktchef och därefter som CFO. 2016 tog hon över som VD och Koncernchef efter Dennis Ahlsén och ledde Lendos snabba internationella expansion.

- Rocker konkurrerar med storbankerna med enklare, flexiblare och mer prisvärda finansiella tjänster för vanliga människor. Målet är att växa snabbt mot en vision att bli en ledande internationell aktör inom digitala banktjänster för retailmarknaden. Jag ser fram emot att att kunna bidra med de erfarenheter jag har av att leda den framgångsrika expansionen av Lendo, säger Hanna Neidenmark.

Hanna Neidenmark tillträder senast den 5 januari 2021. Hon efterträder Emil Hansson som har varit VD sedan oktober 2018 och som lämnar företaget. Styrelsen har utsett Rockers CFO Frida Bexelius till tillförordnad VD.

Oscar Hyléen, Kommunikationsdirektör och vice VD Tel: +46 709 23 59 25

Rocker (tidigare Bynk) är ett techföretag med bas i Stockholm. Rockers vision är att bli en ledande aktör inom banktjänster i Europa genom att göra finansiella tjänster enklare och mer prisvärda. Rocker är verksamt inom lån, betalningar och sparande. Rockers verksamhet för peer-to-peer-betalningar drivs under varumärket Rocker Pay. Företaget har tillstånd som betalningsinstitut i EU och står under tillsyn av Finansinspektionen. Schibsted och LMK är största ägare i Rocker med 32 respektive 18 procent av aktieinnehavet.

Taggar: