Joanna Hummel till Rockers styrelse

Report this content

Fintechföretaget Rockers grundare och största aktieägare föreslår att Joanna Hummel väljs till ny styrelseledamot vid bolagets årsstämma den 17 maj i år. Joanna Hummel är Managing Director på H&M:s marknadsplats Afound och styrelseledamot i Inet.

Stämman föreslås även välja grundaren Dennis Ahlsén till ny styrelseordförande i bolaget samt omval av ledamöterna Richard Sandenskog (Schibsted), Christian Krüeger (LMK), Vivianne Holm, Ann-Sophie Hesser och Jonas Hultin (grundare).

Schibsteds ägarrepresentant i Rockers styrelse Raoul Grünthal har meddelat att han senare i år kommer att lämna Schibsted och därför inte står till förfogande för omval. Styrelsens ordförande Ann Krumlinde har avböjt omval.

– Rocker utmanar bankerna genom att erbjuda finansiella tjänster som är smartare, lättare att använda och som ger konsumenten nya sätt att effektivisera sin ekonomi med stöd av datahantering och AI. Vi går nu in i en intensiv fas med allt snabbare produktbreddning och en internationell expansion. Därmed är det också naturligt att styrelsen förändras. Med Joanna Hummel som föreslagen ny ledamot får Rockers styrelse ytterligare förstärkning inför vår internationella expansion och inom digitala konsumentprodukter, säger Dennis Ahlsén.

Kontakt

Oscar Hyléen, Kommunikations- och IR-direktör Rocker oscar.hyleen@rocker.com+46 709 23 59 25

Om Rocker

Rocker AB (publ) är ett fintechföretag med bas i Stockholm. Rockers vision är att etablera den ledande appen för banktjänster genom att erbjuda finansiella tjänster enklare att använda och mer prisvärda för vanliga människor. Rocker erbjuder tjänster inom betalningar, lån, krediter och sparande. Rockers peer-to-peer checkoutlösning erbjuds idag till kunder, under varumärket Rocker Pay, på Blocket som är Sveriges största marknadsplats för begagnade varor. Rocker har tillstånd som betalningsinstitut i EU och står under tillsyn av Finansinspektionen. Största ägare i Rocker är Schibsted och LMK med 32 respektive 17 procent av aktierna.www.rocker.com