Rocker utser Sabrina Pålsson Leuenberger till marknadschef

Rocker tar ett nytt steg för att stärka ledarteamet genom utnämningen av Sabrina Pålsson Leuenberger till Chief Marketing Officer. Hon kommer senast från en roll som ansvarig för Daniel Wellingtons digitala marknadsavdelning. Som del av Rockers ledningsgrupp får hon en nyckelroll i att vidareutveckla Rockers marknadsföring och i Rockers fortsatta utveckling mot att bli Europas ledande neobank.

Sabrina Pålsson Leuenberger är född 1984 och kommer närmast från Daniel Wellington. Där ledde hon företagets digitala utveckling inom marknadsföring och var ansvarig för uppbyggnaden av Daniel Wellingtons digitala marknadsavdelning. Hon har arbetat med datadriven marknadsföring, kundvård, varumärkesbyggande kommunikation och onlineförsäljning på bland annat Lufthansagruppen och TUI. Sabrina är född och uppvuxen i Schweiz.

- Det är med stor glädje jag välkomnar Sabrina Pålsson Leuenberger till Rocker. Sabrina tillför erfarenhet av digital marknadsföring i absolut framkant vilket gör henne särskilt lämpad att driva marknadsarbetet i Rocker. Hon får en viktig roll i att realisera våra ambitioner att skapa ett tydligt alternativ till den traditionella banken och attrahera kunder till vårt växande erbjudande, säger Emil Hansson, Rockers VD.

- Rocker är ett extremt spännande företag i en ny tid. Vi använder teknik för att underlätta den ekonomiska vardagen för vanliga människor och dataanvändning för att leverera rätt upplevelse. Jag kommer att fokusera på att bygga marknadskommunikation och kundupplevelse, från varumärke till produkt. Vi vill överträffa våra kunders förväntningar och dra nytta av konstanta förändringar i marknaden med nya angreppssätt i marknadsföringen. Jag ser fram emot att bidra till Rockers utveckling mot att bli en marknadsledande neobank, tillsammans med Rockers imponerade team, säger Sabrina Pålsson Leuenberger.

Oscar Hyléen, Vice VD och Kommunikationsdirektör

Sabrina Pålsson Leuenberger, CMO

Rocker (Bynk AB) är ett techföretag med bas i Stockholm. Rockers vision är att skapa nästa generations mobila bankplattform och ta positionen som Europas ledande neobank genom att göra finansiella tjänster enklare och mer prisvärda. Rocker är verksamt inom lån, betalningar och sparande. Företaget har tillstånd som betalningsinstitut i EU och står under tillsyn av Finansinspektionen.