Lisa Hill – Svensk vissångerska gör cover på Judas Priest

Report this content

Svenska vissångerskan Lisa Hill gör på sin nya CD, Tårar av längtan, en cover på Judas Priest, ballad, Lost Love, från Nostradamus. En finstämd lugn låt som passar väl in bland det egna materialet av lugna låtar på svenska och engelska. -”Låtarna kommer till när vi sitter och repar, så spelar Erik något nytt fint och Lisa blundar och börjar sjunga och orden bara kommer till mig”, berättar Lisa Lisas dotter som är 15 år och spelar tvärflöjt medverkar även på CD:n som är inspelad i Stockholmsförorten Veddesta. Förutom musiken driver Lisa företaget Hälsingekryss och ger ut korsordstidningen ”På Kryss med Lisa” som utkommer med 4 nr per år. Genom en av illustratörerna till korsorden, fick Lisa kontakt med dennes svärson, som har skivstudio i Veddesta. Lisa som sjunger och spelar gitarr ackompanjeras av gitarristen, Erik Käck i nya duon Hill/Käck från Hälsingland som nu turnerar och gör rosade framträdanden. De framför egna och andras alster med finstämd gitarrmusik och sång. Lisa Hills klara stämma backas upp av Erik Käck som bl.a. inspireras av australiensiske gitarristen Tommy Emmanuel. Lisa Hills nya album “Tårar av längtan” finns ute nu med deras egna visor och ballader på svenska och engelska samt en cover på Judas Priest ballad “Lost Love” Lyssna på: www.myspace.com/musiklisahill CD:n beställs i webbshopen på hemsida: www.halsingekryss.se Av: Hasse Sukis, Rockphoto/*FastNews.SE(www.fastnews.se)