Enkel positionering med Kinetix servoförstärkare

Rockwell Automation, global leverantör av automationslösningar lanserar nu Kinetix 3 servoförstärkare i syfte att möta det växande behovet av positionering på komponentnivå. Med den låga uteffekten på de nya servoförstärkarna kan användare själva optimera sitt val efter faktiska effektbehovet, vilket optimerar systemets storlek och kostnad.

Genom att tillhandahålla exempelkod, materiallistor, HMI grafikprofiler) och snabbstartsguider för de frekventa applikationer, samlar Kinetix 3 Connected Component Building Blocks (CCBB) för Simple Motion fördelarna hos Allen-Bradley MicroLogix 1400 PLC och PanelView Components operatörspanel. Kinetix 3 CCBB erbjuder därmed en enkel, kostnadseffektiv och lättanvänd maskinstyrningslösning som är perfekt lämpad för maskinbyggare ifrån Rockwell Automation.

”Fördelarna med den nya servoförstärkaren är bland annat kompakt design, minskade design- och driftsättningstider tack vare automatisk motordetektering, automatisk inställning, inbyggda indexeringsfunktioner och kompatibilitet med Allen-Bradley TL-Series (Bulletin TL)-motorer, TLAR-Series linjära ställdon samt LDL-Series och LDC-Series linjära servomotorer. Ytterligare funktioner innefattar vibrationsdämpning, avancerad automatisk justering och kortare inställningstider, eliminera många steg i driftsättningsprocessen vilket minskar igångsättningstiden . Servoförstärkaren kan indexera upp till 64 positione via Modbus eller via egna digitala ingångar, säger Rolf Permhill, ansvarig för Integrated Architecture i Rockwell Automation AB.

Det kostnadsfria mjukvaruverktyget Ultraware kan användas för att konfigurera flera axlar samtidigt, ner& uppladdning av kod, säkerhetskopiera och återställa parametrar, samt övervaka en stor mängd variabler tack vare ett inbyggt oscilloskop funktion.

Presskontakt: Susan Rose, tel. 46 73 300 30 10, susan@susanrrose.se

Rockwell Automation AB, Camilla Schmitt, MarCom Sweden, tel. 46 711 219 219