Högre gradering för strömstyrkor för kontraktorer av samma storlek

Utveckling inom material och design gör det möjligt att utöka den mångsidiga kontaktorlinjen bulletin 100-C med en ny medlem i familjen, kontaktorn 100-C97. Rockwell Automation lanserar den med en AC-3-märkning på 97A/55kW vid 400V; motorstartare i denna klass är nu mer kostnadseffektiva och kräver mindre utrymme i konsolen. Hela utbudet av tillbehör för 100-C kontaktorlinjen kan användas och kopplingsverktyg för fram/back och YD-start är testade och fungerar ihop med den utökade strömgraderingen.

Samtidigt uppgraderas kontaktor 100-D110 till 115A/63kW vid 400V. 100-D115 är det nya artikelnumret för denna kraftfulla kontaktor som finns för såväl elektroniska som konventionella spolar för AC- eller DC-kontroll. AC-1 märkström ökar till 250A, vilket är viktigt när man använder kontaktorn för att koppla bort mjukstartare eller körning från matarlinjer.

”Omstruktureringen i graderingen av kontraktorer är ytterligare en hjälp till våra kunder för att vara konkurrenskraftiga på marknaden med våra produkter. Den nya utrustningen ger den höga kvalitetsstandarden som våra produkter är kända för och har allt nödvändigt godkännande för att bli accepterad runt hela världen”, säger Tom Adolfsson, Field Business Leader, Rockwell Automation.

Presskontakt: Susan Rose, tel. 46 73 300 30 10, susan@susanrrose.se

tel.  46 (0)31 703 56 58