Ny bryggeriproduktionslösning håller ned kostnaderna, kvalitetssäkrar

Rockwell Automation och McRae Integration har samarbetat för att få fram FactoryTalk-bryggerilösningen för storbryggerier

Bryggerier som vill lyckas på dagens mättade marknad måste hantera risk, kvalitetssäkra, hålla ned kostnaderna och minska ineffektiviteten i driften. Rockwell Automations nya FactoryTalk-bryggerilösning hjälper bryggerierna att hantera utmaningarna med bibehållen konkurrenskraft.

FactoryTalk-bryggerilösningen är baserad på Rockwell Automations PlantPAx-DCS. . Systemet gör att storbryggerier kan standardisera och helautomatisera produktionen, skapa en informationsplattform för rapport- och recepthantering samt knyta samman information från automatiseringslagret med MES-lagret. Det kan även integrera automatisering och information på företagsnivå för Connected Enterprise och för att stödja verksamhetsbesluten med information. Det nya erbjudandet är en lösning för bryggerier som kämpat med att bygga upp ett mjukvarulager i sin automatiseringsplattform eller som har fått bygga sin automatiseringsplattform från grunden.

Operatörerna har tillgång till lösningen från alla enheter vid produktion och kan skörda data med inlagda rapporteringsparametrar. På så vis kan operatörerna snabbt reagera när det uppstår process- eller batchproblem – något som är kritiskt för storbryggerier som har små felmarginaler.

”FactoryTalk-bryggerilösningen bygger på kundlösningar som Rockwell Automation designat för bryggerinäringen i mer än ett decennium”, säger Dave Sharpe, global industry director hos Rockwell Automation. ”I samarbete med McRae Integration har vi förbättrat vår befintliga, moderna DCS-plattform för att få fram en lösning för bryggeribranschens specifika krav.”

Bryggerilösningen använder en webbapplikation för att konfigurera automatiseringssekvenser och definiera rapportparametrar för att minska komplexiteten vid uppstart och bryggdrift. I uppstarten går lösningen att anpassa till bryggeriupplägget med olika slags tank-, tunn och sädhanteringsutrustning. Den minskar beroendet av vissa färdigheter hos personalen och snabbar upp produktionsförberedelserna. Den minimerar även projektrisken eftersom operatörerna kan designa och testa i mjukvaran före implementering.

”Det begränsade antal bryggeristyrningar som finns på marknaden innebar att vi tidigare måste utvecklar skräddarsydda lösningar åt bryggerierna”, säger Andrew Bentley, vd för McRae Integration Ltd., en Rockwell Automation Solution Partner och medlem i Rockwell Automations PartnerNetwork-program. ”FactoryTalk-bryggerilösningen gör att vi kan leverera företagsklar, standardiserad styrning med snabb tillgång till produktionskritisk information. Det hjälper oss att ge kunderna mervärde och bryggerierna att få ut sina produkter på marknaden snabbare.”

Den globalt supportade bryggerilösningen levereras av Rockwell Automation och certifierade samarbetspartners, systemintegratorer och OEM-företag med nödvändig produktkompetens och kunskap om storbryggeriprocesser. Den är ett resultat av det fortsatta samarbetet inom bryggeribranschen mellan Rockwell Automation och McRae Integration och kompletterar den befintliga FactoryTalk-hantverksbryggerilösningen från Rockwell Automation för mikrobryggerier.

Mediekontakter
Nadine Sorrentino Marketing Communications Rockwell Automation
nsorrentino@ra.rockwell.com

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK) - det största företaget i världen inom industriell automation och information - gör kunderna mer produktiva och världen mer hållbar. Rockwell Automation har sitt huvudkontor i Milwaukee, Wisconsin. Företaget har ungefär 22 000 anställda och hjälper kunder i över 80 länder.