Ny Safetybook från Rockwell Automation - en utförlig handbok till processindustrin

Nu finns en vägledande bok från Rockwell Automation. Boken, som är gratis, är ett mycket bra komplement till Rockwell Automations processlösning med integrerad arkitektur, PlantPAx System Solution.

Den nya Process Safebook 1 från Rockwell Automation introducerar funktionell säkerhet för processindustrin. Boken erbjuder vägledning om användningen av IEC61511, den processpecifika implementeringen av IEC61508 som täcker säkerhetsstyrning för elektriska, elektroniska och programmerbara elektroniska system, från planering till bortforslande. Boken ger en stor mängd värdefull information som noggrant beskrivs och illustreras tydligt. Boken är ett mycket bra komplement till Rockwell Automations processlösning med integrerad arkitektur, PlantPAx System Solution. PlantPAx är en modulär lösning som kombinerar styrning, säkerhetslösningar och motorisk kontroll, etc. för optimering av hela produktionen. PlantPAx-lösningen levereras med ett antal verktyg för att optimera produktionen, PlantPAx Library. På Rockwell Automations webbplats finns mer information om PlantPAx och det går att ladda ner den 170-sidiga Process Safebook gratis på: www.rockwellautomation.se

Process Safebook 1 täcker följande ämnen:

• Safety Lifecycle
  • Risk and Risk Reduction
  • The ALARP Principle
  • Determining SIL Targets
  • Risk Graphs
  • Layer of Protection Analysis (LOPA)
  • Allocation of Safety Functions
  • Safety Requirements Specification for the SIS