Nya servoförstärkaren Kinetix3 möter behovet av positioneringslösning

Rockwell Automations nya servoförstärkare, Kinetix3 har utformats för att möta det växande behovet av en positioneringslösning på komponentnivå. Tack vare den varierande uteffekten kan användare själva skräddarsy axlarna efter de faktiska effektbehoven, vilket minimerar såväl storlek som kostnad för systemet.

Mjukvaran Connected Component Building Blocks (CCBB) för Simple Motion-fördelarna hos Allen-Bradley MicroLogix 1400 PLC och PanelView Components HMI erbjuder en enkel, kostnadseffektiv och lättanvänd maskinstyrningslösning. Genom att tillhandahålla exempelkod, materiallistor, typlösningar för HMI-paneler och snabbstartsguider för vanliga applikationer förenar CCBB mjukvaran Kinetix3 positioneringslösning på komponentnivå.

Den nya servoförstärkaren har kompakt design, minskade design- och driftsättningstider tack vare avancerad automatisk motortuning och -igenkänning, inbyggda indexeringsfunktioner samt kompabilitet med Allen-Bradley TL-Series motorer, TLAR-Series linjära ställdon samt LDL/LDC-Series linjära servomotorer. Ytterligare funktioner innefattar vibrationsdämpning och förenklad parametrering vilket minskar igångsättningstiden genom att reducera antalet steg vid driftsättningen. Kinetix3 kan indexera upp till 64 positioner via Modbus eller via digitala ingångar.

-Det kostnadsfria mjukvaruverktyget Ultraware kan användas för att konfigurera flera axlar samtidigt; ladda upp, ladda ner, säkerhetskopiera och återställa parametrar samt övervaka en stor mängd variabler tack vara ett inbyggt oscilloskop. Kinetix3 lämpar sig mycket väl för alla maskinbyggare i detta segment som väljer att gå över till Rockwell Automation, säger Rolf Permhill, chef för IntegratedArchitecture, Rockwell Automation AB.

Presskontakt Susan Rose, tel. 46 73 300 30 10, susa@susanrose.se

Rolf Permhill, Rockwell Automation AB, tel. 46 771 219 219