Rockwell Automation kommer till Scanautomatic i Göteborg

Rockwell Automation, ledande inom industriell automatisering och informationslösningar, ställer tillsammans med sin strategiska samarbetspartner Wexoe upp på Göteborgsmässan Scanautomatic mellan 9-11 oktober. Henri Putto, Rockwell Automations nordiska marknadschef på affärsenheten Architecture & Software, kommer att hålla ett seminarium där dagens och morgondagens artificiella intelligens samt smart tillverkning behandlas. Hur har analys gått från att ta månader till att ske blixtsnabbt – och hur ska automatiseringssystemen egentligen förberedas inför framtiden?

Rockwell Automation är ett av de bolag som ligger i framkant för Industri 4.0 och ”Connected Enterprise”, det vill säga den teknik som kopplar ihop människor, processer, nätverk och teknik. Industrier är på väg in i en fjärde industriell revolution, Industri 4.0, där nya teknologier såsom programmerbara styrsystem, processtyrningsmjukvaror och programvaror för design och tillämpning från Rockwell Automation ger dig oöverträffad tillgång till data, en stark säkerhet och flexibel verksamhet.  Tillsammans med Wexoe, distributör av nätverks- och automatiseringslösningar, kommer Rockwell Automation ha en monter på plats B09:51 där representanter för båda bolagen kan berätta mer om Industri 4.0 och lösningar för bland annat maskinbyggare och tillverkningsindustrin. Vad är de första stegen en verksamhet ska ta i den fjärde industriella revolutionen? Är din verksamhet redo med de digitala strategierna, eller har du inte ännu tagit fram dem än? Oavsett hur långt du har kommit i processen så finns vi tillgängliga för att svara på frågor och guida dig till rätt processer och teknik så att du kan uppnå en ”Connected Enterprise”.

”Analyser som tidigare kunde ta år att färdigställa kan numer göras direkt via avancerad artificiell intelligens (AI) för att automatiskt lösa störningar i systemen. För att bibehålla och öka effektivitet måste tillverkningsindustrin ta stora steg in i Industri 4.0 och bli ’smarta’ tillverkare, vilket Henri Putto kommer belysa. Jag ser fram emot att besöka Scanautomatic och berätta mer om vad industrier bör förbereda sig på, och hur de ska förbereda sig på rätt sätt”, säger Felix Langkjær, Nordenchef på Rockwell Automation.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Nadine Sorrentino –  presskontakt

Tel: +49 151 589 57 156
nsorrentino@ra.rockwell.com

Björn Mogensen – presskontakt
Tel: + 46 708 184298

Rockwell Automation är en av världens ledade leverantörer av lösningar inom industriell automatisering. Bolaget ser det som sin viktigaste uppgift att göra kunderna mer produktiva och världen mer hållbar genom högre kompetensnivåer, ledande teknologi och en global organisation. Rockwell Automation har cirka 22 000 anställda som hjälper kunder i över 80 länder. Huvudkontoret ligger i Milwaukee, Wisconsin, USA. Läs mer på www.rockwellautomation.se