Stratix 5700 NAT Switch förenklar konstruktion, installation och integrering

Switchen Stratix 5700 NAT förenklar fusionen av EtherNet/IP med resten av företaget vilket hjälper människor, processer och teknik att fungera ihop. Resurser blir till tillgångar och ger ingenjörer frihet att utforma maskiner och lösningar utan att behöva veta vilka IP-serier som finns tillgängliga på installationsplatsen.

Pressmeddelande 25 november 2013: Nu utökar Rockwell Automation sin Integrated Architecture-portfölj för små och medelstora system, med switchen Stratix 5700, med NAT kapacitet och Cisco® Technology, för industriellt Ethernet. Stratix 5700 ger konstruktörer och ingenjörer enorm flexibilitet, när det gäller att utforma och installera Ethernetbaserade enheter och industriella nätverkslösningar. Funktionen Network Address Translation (NAT) tillåter konstruktörer att allokera IP adresser till enheter längre ned i hierarkin, utan att behöva vara rädda för att skapa konflikter med existerande allokerade IP adresser. När switchen är installerad med all ansluten utrustning skapas en tabell som parar ihop IP adresserna som används i utrustningen med IP adresserna som är lediga och tillgängliga i nätverket.

Den primära funktionen med denna metod är att den ger ingenjörer frihet att utforma maskiner och lösningar utan att behöva veta vilka IP-serier som finns tillgängliga på installationsplatsen. Den låter också Maskinbyggare utforma modulär, standardiserad utrustning och lösningar med samma IP-adresser som används i varje maskin. Maskinen kan sedan enkelt anslutas till kundens faktiska fabrik. Stratix 5700 hanterar alla potentiella ”IP-konflikter” som finns i tabellen.

Stratix 5700 finns i tre basutförande – 6, 10 och 20 portar. Varje basmodul har dubbel effektmatning, in- och utgångslarm, konsoll-port, SFP-portar klara för fiber (multi och single mode. SFP:er finns tillgängliga separat) och för montering på DIN skena. Stratix 5700 ger en mängd fördelar för personer inom produktion och IT. Dessa är bland annat: hantering och diagnostik från både IT- och styrsystems miljöer; enkelt utbyte av enheter via SD minneskort som lagrar konfigurationen; standardkonfiguration för industriell automation och EtherNet/IP enheter (Global och Smartports); säkerhetsfunktioner som ser till att endast godkända enheter, användare och trafik förekommer i nätverket; och infrastruktur för nätverk ”i rätt storlek” med skalbar konfiguration av maskin- och programvara.

Enheterna ger det bästa från både Rockwell Automation och Cisco. Användare kan förvänta sig en premierad integrering (CIP) för Integrated Architecture från Rockwell Automation; RSLogix 5000 konfigurering via Add-on-profiler; fördefinierade Logixtaggar för diagnostisering; och FactoryTalk View Faceplates för statusövervakning och larm. Från Cisco kan användare få en säker integrering i företagets nätverk; igenkänning med Cisco Internet Operating System (IOS®); Cisco Catalyst®-switchens arkitektur/funktionsuppsättning: och gemensamma IT-verktyg för utveckling och underhåll (Command Line Interface (CLI), Cisco Network Assistant (CNA) och Device Manager)

Bild: mejla presskontakt susan@susanrose.se för jpg-bild Stratix 5700 Family

tel.  46 (0)31 703 56 58.   46 70 591 62 63

Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK), världens största företag som ägnar sig industriell automation och information, gör sina kunder mer produktiva och världen mer hållbar. Rockwell Automation, med huvudkontor i Milwaukee, Wisconsin, USA, har drygt 22 000 anställda och kunder i mer än 80 länder. I Sverige finns vi i Lund  (huvudkontor) samt i Göteborg, Jönköping och Stockholm. I tätt samarbete med auktoriserade systemintegratörer, distributörer och andra samarbetspartners kan Rockwell Automation sätta ihop ett professionellt team för att optimera automationsprocessen. Bland våra varumärken finner du till exempel Allen-Bradley® samt Rockwell Software®.  Läs mer om oss på www.rockwellautomation.seFölj oss gärna på Twitter: ROKAutomationSE.