Upptäck konvergensen av IT och produktion på Automation University

Automation University Nordic intar Bella Center den 27-28 maj 2015! Här kan alla med ett intresse för automation få en inblick i den senaste utvecklingen inom integrerade automationslösningar. Detta är det perfekta tillfället att diskutera möjligheter och problem samt delta i praktiska workshops och se livedemonstrationer av olika lösningarDet övergripande temat för Automation University är The Connected Enterprise - Rockwell Automations lösning på Industri 4.0.

Vilka är de senaste trenderna inom automation? Hur kan du optimera din produktion och bli mer konkurrenskraftig på den globala marknaden? Vilka möjligheter öppnar sig när nätverk respektive produktion och administration slås samman? Vilka är de potentiella riskerna som måste beaktas?

Allt detta och mycket mer kommer deltagarna på Automation University Nordics 2015 få svar på. Automation University, som senast hölls i Danmark år 2012 ger en teknisk inblick i hur den intelligenta fabriken the Connected Enterprise - kan öka produktiviteten.

All information i företaget samlas på ett ställe

Rockwell Automation har under flera år utvecklat lösningar som integrerar IT och produktion på ett enda nätverk. Med ny teknik såsom ”Internet of Things”, mobil, moln med mera kan nu företagen ta nästa steg och förverkliga den intelligenta fabriken där gapet mellan IT och produktion elimineras och informationsflödet i hela företaget hjälper till att optimera verksamheten.

”Både i Sverige och i de övriga nordiska länderna fokuserar producenter allt mer på integrerade lösningar som en nyckel till att förbättra effektiviteten och produktiviteten. För många är det en kamp att kunna behålla jobben i landet och se till att de intellektuella värdena inte försvinner utomlands. Connected Enterprise, en plattform med automation, intelligens och ett enda nätverk, är vår lösning. Den lovar konkurrenskraft, både för tillverkande företag och för maskinbyggare", säger John Mathiesen, Nordic Director, Rockwell Automation.

Möt iTRAK

Omkring 400 automationsintresserade från de nordiska länderna förväntas delta i arrangemanget. Mer än 40 olika sessioner med fallstudier, seminarier, produktnyheter, hands on-labbar, praktiska demonstrationer samt guidade turer på mässområdet erbjuds. Deltagarna ges stora möjligheter att nätverka med Rockwell Automations experter, externa partners och branschkollegor.

Dessutom presenterar Rockwell Automation iTRAK - ett nytt helautomatiskt och flexibelt palleteringssystem, som styr de enskilda pallarna oberoende av varandra och därför kan uppnå betydligt högre hastigheter och har lägre underhållskrav än andra palleteringssystem. iTRAK riktar sig till förpackningsmaskiner och monteringsmaskiner och dess värde ligger i en högre produktion på färre kvadratmeter, mindre underhåll och ökad flexibilitet. iTRAK är en hundraprocentigt integrerad del av övriga automationstjänster.

Anmälan

Det är helt kostnadsfritt att delta på Automation University. Anmälan sker online via www.rockwellautomation.se.

För mer information kontakta:

Rockwell Automation

Camilla Schmitt, Marketing Communications. Tel.: +46 46 199459

Susan Rose Communication AB

Susan Rose, PR-konsult. Tel.: +46 733 00 30 10. epost: susan@susanrose.se

Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK), världens största dedikerade leverantör av industriell automation. Vi gör våra kunder mer produktiva och världen mer hållbar. Rockwell Automation, med huvudkontor i Milwaukee, Wisconsin, USA, har drygt 22 000 anställda och kunder i mer än 80 länder. I Sverige finns vi i Lund  (huvudkontor) samt i Göteborg, Jönköping och Stockholm. I tätt samarbete med auktoriserade systemintegratörer, distributörer och andra samarbetspartners kan Rockwell Automation sätta ihop ett professionellt team för att optimera automationsprocessen. Bland våra varumärken finner du till exempel Allen-Bradley® samt Rockwell Software®.  Läs mer om oss på www.rockwellautomation.seFölj oss gärna på Twitter: ROKAutomationSE.