Haninge Centrum byggs ut och får ett 20-tal nya butiker 2006

Report this content

Täby 14 mars 2005 - Under våren sätts spaden i jorden för den efterlängtade utbyggnaden på Eskilstorget som ger cirka 2500 kvm ny detaljhandelsyta fördelat på två plan samt ett nytt inomhustorg. Ytterligare en entré skapas och 90 parkeringsplatser tillkommer. Utbyggnaden ingår i den utvecklingsplan som ägaren Rodamco Europe tagit fram för att skapa ökad handel och trivsel i Södertörns största köpcentrum.

Utvecklingsplanen innehåller också förstärkning av dagens restaurangutbud och förtätning samt omflyttning av befintliga butiker –som exempel kan nämnas Apoteket som flyttar in på den nya ytan. Det kommer också att ske en upprustning av befintliga butiksfasader samtidigt som butiksutbudet breddas och förstärks i enlighet med kunders och befintliga hyresgästers önskemål. Haninge Centrum är Södertörns största köpcentrum med 58 butiker. Kända kedjor som Clas Ohlson, Åhléns, H &M och Stadium bildar tillsammans med mindre koncept och service i form av bland annat Systembolaget och Apotek en uppskattad och populär handelsplats som årligen tar emot cirka 5 miljoner besökare. För mer information kontakta Bo Bergman, Rodamco Europe, mobiltelefon 070-356 26 36 eller centrumchef Haninge Centrum Fiona Sherringham, telefon 08-777 88 88.