Christer Larsson slutar på Rodamco Sverige AB

Christer Larsson slutar på Rodamco Sverige Christer Larsson slutar den 30 juni 2002 som kommersiell direktör vid Rodamco Sverige AB för att övergå till egen konsultverksamhet. Christer kommer dock även efter den 30 juni att stå till förfogande att slutföra vissa kommersiella förhandlingar för Rodamco och kommer även att lämna över ärenden till andra handläggare. Christer har efter nästan tolv års tjänst vid bolaget beslutat sig för att gå tillbaka till egenföretagande som konsult inom handel och centrumutveckling. Vi på Rodamco önskar Christer all lycka med den nya fasen i hans arbetsliv och vi vill samtidigt uttrycka vår tacksamhet för de stora insatser han gjort under sina år vid bolaget. Täby den 8 maj 2002 RODAMCO SVERIGE AB Lars Johansson Verkställande Direktör Eventuella frågor besvaras av Lars Johansson, Verkställande Direktör, telefon 08-638 33 00. Fakta: Rodamco Sverige äger och driver 13 köpcentrumanläggningar i Sverige och en i Danmark. De största anläggningarna är Täby Centrum, Solna Centrum, Forum Nacka samt Fisketorvet Shopping Center i Köpenhamn. Rodamco Sveriges affärsidé är att äga och driva köpcentrumanläggningar i kommersiellt attraktiva lägen på den Nordiska marknaden. Rodamco Sverige ägs av Rodamco Europe som är Europas ledande fastighetsbolag inom detaljhandels-sektorn. Rodamco Europe har huvudkontor i Rotterdam och äger fastigheter i 11 europeiska länder till ett sammanlagt marknadsvärde på över SEK 60 miljarder, varav mer än 80 procent utgör detaljhandels-fastigheter. Rodamco Europe är noterat på börserna i Amsterdam, Frankfurt, Paris och Bryssel. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/08/20020508BIT00710/wkr0002.pdf