Premiär för Nova Lund, Sveriges nya köpcentrum

Premiär för Nova Lund, Sveriges nya köpcentrum. I dag öppnar Rodamco Sverige sin tredje etablering i Öresundsregionen, Nova Lund. På 20000 m2 erbjuds mode, hem, fritid och flärd under ett och samma tak. Mer än 60 butiker och restauranger från ledande svensk detaljhandel samt lokala och internationella inslag ger tillsammans med inredningen en miljö som tilltalar alla sinnen - syn, smak, hörsel, känsel och doft. Efter den stora och färgsprakande invigningen kl.12.00 med massor av ljus och ljud håller centret öppet till kl. 21.00. Extraerbjudanden och olika aktiviteter pågår sedan hela helgen. 1000 fria p-platser strategiskt belägna vid de fyra entréerna, en food- court, fräscha butiker med välkända varumärken och en sober miljö med rymd, ljus och naturmaterial ska locka boende i när och fjärran till Nova Lund. I butiksutbudet återfinns ett flertal från Sveriges ledande detaljhandel samt lokala och internationella inslag. Centret är från start fullt uthyrt. Magnus Bergman, Kommersiell driftschef Rodamco Sverige: - Vi tror mycket på Öresundsregionen och på Nova Lund som är ett otroligt fräscht centrum med de senaste centrumkoncepten tillvaratagna. Ta t.ex. branschindelningen för butikerna, food-courten och den väl anpassade miljön med naturmaterial. Vi hoppas naturligtvis på succé från start och hälsar alla hjärtligt välkomna till den nya stjärnan på centrumhimlen, Nova Lund. Täby den 19 september 2002 Eventuella frågor besvaras av Magnus Bergman, Kommersiell driftschef Rodamco Sverige, telefon 08-638 33 46 eller Joakim Ewetz, Centrumchef Nova Lund, telefon 046-32 47 94. För övrig information om Rodamco Sverige kontakta Mari Holm, Informationsansvarig, telefon: 08-638 33 05. Fakta: Rodamco Sverige AB äger och driver fjorton köpcentrumanläggningar (med Nova Lund) i Sverige och en i Danmark. De största anläggningarna är Täby Centrum, Solna Centrum, Forum Nacka samt Fisketorvet Shopping Center i Köpenhamn. Rodamco Sveriges affärsidé är att äga, utveckla och driva köpcentrumanläggningar i kommersiellt attraktiva lägen på den Nordiska marknaden. Rodamco Sverige ägs av Rodamco Europe, vilket är ett av Europas ledande fastighetsbolag. Rodamco Europe har huvudkontor i Rotterdam och äger fastigheter i 11 europeiska länder till ett sammanlagt marknadsvärde på drygt SEK 60 miljarder, varav 80 procent utgör detaljhandelsfastigheter. Rodamco Europe är noterat på börserna i Amsterdam, Frankfurt, Paris och Bryssel. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020917BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020917BIT00620/wkr0002.pdf