Rodamco Sverige utmärkte sig med besked på Handelns Dag

Rodamco Sverige utmärkte sig med besked på Handelns Dag Rodamco-ägda Arninge Centrum fick utmärkelsen Årets Nykomling medan ett flertal av Rodamco Sveriges köpcentrum duggade tätt i fem-i-topp- listorna när Svensk Handel, Region Stockholm, för artonde året i rad presenterade kartläggningen av Detaljhandeln för år 2001. Utmärkelsen Årets Nykomling var Svensk Handels eloge till det mest framsynta fastighetsföretaget för deltagande i kartläggningen som ger ett bevis på hur framgångsrik verksamheten varit i en jämförelse mellan 40 centrum runt om i Stockholm. Arninge Centrum, som blev Årets Nykomling, hamnade dessutom på en andra plats i Omsättningsraketen med en total omsättnings- och försäljningsutveckling på 21,3%. För högsta omsättningsökning inom sällanköpsvaruhandel stod Arninge Centrum (29,3 %) som etta, Solna Centrum (16,6%) som tvåa, Hallunda Centrum (15,3%) som trea, Eurostop Arlandastad (14,6%) som fyra och Haninge Centrum (11,5%) som femma. Även inom beklädnad dominerade Rodamco Sverige med Solna Centrum (16,2%) som etta, Arninge Centrum (14,8%) som tvåa och fjolårets vinnare av Omsättningsraketen Hallunda Centrum (14,3%) som trea. Magnus Bergman, kommersiell driftschef Rodamco Sverige: - Att vara med i kartläggningen är en självklarhet eftersom det dels ger oss ett kvitto på hur väl vi lyckas jämfört med övriga aktörer på marknaden samtidigt som vi nära följer detaljhandelsutvecklingen och dess framtid för att kunna skapa attraktiva handelsplatser för professionella detaljhandelsföretag. Vi är mycket nöjda med att både ha fått bra betyg i kartläggningen samtidigt som framtiden för hela detaljhandeln ser ljus ut. - Täby den 15 maj 2002 RODAMCO SVERIGE AB Eventuella frågor besvaras av Magnus Bergman, Kommersiell Driftschef, Rodamco Sverige, telefon 08-638 33 46. För övriga frågor om Rodamco Sverige kontakta Mari Holm, Informationsansvarig på telefon 08-638 33 05. Fakta: Rodamco Sverige äger och driver 13 köpcentrumanläggningar i Sverige och en i Danmark. De största anläggningarna är Täby Centrum, Solna Centrum, Forum Nacka samt Fisketorvet Shopping Center i Köpenhamn. Rodamco Sveriges affärsidé är att äga och driva köpcentrumanläggningar i kommersiellt attraktiva lägen på den Nordiska marknaden. Rodamco Sverige ägs av Rodamco Europe som är Europas ledande fastighetsbolag inom detaljhandels-sektorn. Rodamco Europe har huvudkontor i Rotterdam och äger fastigheter i 11 europeiska länder till ett sammanlagt marknadsvärde på över SEK 60 miljarder, varav mer än 80 procent utgör detaljhandels-fastigheter. Rodamco Europe är noterat på börserna i Amsterdam, Frankfurt, Paris och Bryssel. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/15/20020515BIT01280/wkr0002.pdf