Cecilia Svensson skriver bok om sin väg till ett nyktert liv

I boken Tack, det är bra! – min väg till ett nyktert liv berättar Cecilia Svensson rakt och öppenhjärtigt om sin kamp för att ta sig ur ett mångårigt alkoholmissbruk. Om skam och skuldkänslor men också om glädjeämnen och gemenskap. Boken släpps i bokhandeln den 25 september.

Cecilia passade inte in i stereotypen av alkoholisten med en pava vin eller en ölburk på en parkbänk. Hon var en helt vanlig kvinna med jobb och familj. Utåt sett skötte hon sitt jobb och tog hand om sina barn, men bakom fasaden rådde fullkomligt kaos. En dag såg hon sig själv i spegeln och insåg att det här fungerar inte längre. Hon bestämde sig för att söka hjälp och det blev början på en lång och bitvis krokig resa.

– För mig började livet när jag gav upp kampen och tron på att kunna dricka alkohol igen – och även om det inte alltid har varit lätt, är livet väldigt mycket enklare idag säger Cecilia Svensson.

I boken får läsaren följa Cecilias väg genom terapi, olika behandlingar, återfall, abstinens, mentorshjälp och annat stöd fram till ett nyktert liv. Cecilia ger en mängd goda råd om hur man både som alkoholist och anhörig kan få hjälp. Berättelsen är personlig men samtidigt allmängiltig, allvarlig men skriven med glimten i ögat.

Cecilia Svensson är projektledare och föreläsare på heltid. Hennes inspirerande föredrag om sitt liv med och utan alkohol lockar till sig många åhörare och hon är flitigt anlitad av företag och kommuner.

I samband med att boken släpps medverkar Cecilia Svensson på bokmässan i Göteborg. På lördag den 27 september signerar hon sin bok i Roos & Tegnérs monter B07:21 klockan 13.00 samt 16.30.

Om förlaget:

Roos & Tegnér är ett oberoende uppstickarförlag som gillar att göra det annorlunda. Flera av oss kommer ursprungligen från andra branscher och försöker tänka "outside the box" för att hela tiden utvecklas. Vi ser det som en utmaning att skilja oss från mängden och vi är kända för att vara duktiga på marknadsföring och PR.

Vi ger ut litteratur som vi själva tycker om. Tanken är att våra böcker ska inspirera, utveckla eller roa, gärna alltihop. Fokus ligger på facklitteratur och vår verksamhet präglas av både djup och bredd. Vi är övertygade om att med ett stort personligt engagemang vinner alla parter i längden.

Besök oss på www.roostegner.se