Ekonomisk PT skriver bok om hur du tar makten över ditt företag

Kicki Westerberg är ekonomisk PT och affärsutvecklare. I sin nya bok Bygg ditt drömföretag ger hon företagare tips på hur de med rätt verktyg kan ta makten över sina företag, så att det inte blir företaget som styr företagaren.

– Det gäller att ta kontroll över sitt liv som företagare, säger Kicki Westerberg. Att inte låta sig bli fångad av det dagliga, operativa eller av andras förväntningar. Alla företagare borde stanna upp och fråga sig: Är det du som styr ditt företag eller styr företaget dig? Går det verkligen som du vill? Saknar du en tydlig plan? Det handlar om att ta ett steg tillbaka och ta sikte på det man verkligen vill, och att sedan medvetet, steg för steg, driva företaget i den riktningen. Detsamma gäller egentligen de som ännu inte startat sitt företag – lägg en tydlig plan för hur du ska skapa ditt drömföretag. Låt inte slumpen råda.

Bygg ditt drömföretag ger företagare verktygslådan de behöver för att kunna utvärdera sina idéer och sitt företag. Den hjälper företagare att ta reda på vad de verkligen brinner för, för att genom det hitta vägar till sitt drömföretag.

Kicki Westerberg lotsar läsaren steg för steg till en tydlig plan för sitt företag. Nyckeln till framgång är att förstå dels sina egna, grundläggande behov, dels sitt system, sina mål och vad kunderna behöver. Läsaren får lära sig hur hen hittar en hållbar strategi och verktyg för att komma igång och hålla koll på att företaget utvecklas åt rätt håll. Boken innehåller även råd och tips inom områden som ekonomi och prissättning.

Kicki Westerberg är revisorn som sadlade om till ekonomisk PT och affärsutvecklare. Hon blandar hårda och mjuka värden inom ekonomi på ett nytt sätt. Utrustad med verktyg från coaching, NLP och mental träning verkar Kicki idag över hela Sverige som föreläsare och rådgivare till både nystartade och etablerade företagare.

Boken släpps den 21 september

vilhelm@gulpr.se eller 0736-907 409