En av Skandinaviens främste säljexperter skriver bok om den nya tidens säljteknik

Bengt Gejrot är en av Skandinaviens främsta föreläsare och utbildare inom försäljning. I sin nya bok Nya affärer – värdebaserad försäljning 4.0 ger han sina läsare kunskap om hur de bör arbeta för att hålla sig relevanta och framgångsrika när det moderna informationssamhället skapar helt nya förutsättningar för mötet mellan leverantör och kund.

— Dagens kunder är mer välinformerade än någonsin, med tillgång till samma produktinformation som säljaren. För att inte hastigt bli oviktig och förlora kampen mot webbaserad försäljning, behöver säljaren erbjuda något mer, ett värde. Säljarbetet måste styras utifrån en vilja att göra kunden mer framgångsrik, säger Bengt Gejrot

Nya affärer – värdebaserad försäljning 4.0 hjälper läsaren med just det. Boken beskriver dagens affärslandskap och visar hur säljare måste tänka och agera för att skapa nya affärer. Läsaren får kunskap och tips för att etablera en modern, värdebaserad försäljningsprocess och verktyg för att utmana sig själv.

— Säljare kostar pengar. Om inte kunden upplever ett värde i mötet med säljaren kommer webben förr eller senare att helt ta över säljprocessen. Framgång förutsätter kunskap om vilket värde ens produkter och tjänster skapar för kunden och inte minst hur man ur kundens synvinkel skiljer sig från konkurrenterna, säger Bengt Gejrot.

Bengt Gejrot är en Skandinaviens främsta föreläsare och utbildare inom försäljning. Med över 30 års säljerfarenhet, varav 15 från olika ledande positioner, besitter han djupa kunskaper inom säljutveckling. Bengt arbetar internationellt och har föreläst i 31 länder på fem kontinenter. Han har tidigare skrivit Försäljning – Att sälja kunskap och förtroende (2012).

Så kommer du igång med värdebaserad försäljning:

· Bli expert på kundens problem och utmaningar.

· Gör kundintervjuer som säkerställer att du verkligen förstår hur kunden uppfattar värdet i ert erbjudande.

· Ställ frågor som visar din insikt i kundens affär och säkerställer att du identifierar vad som är värde för kunden.

· I dina kundmöten, fokusera mer på att diskutera kundens affärssituation än dina lösningar.

· Utveckla dina referens case så att de tydligt visar på kundens problem och utmaningar (inte i första hand på din lösnings förträfflighet).

· Utveckla din offertmall så att du även i denna får med kundvärdet.

Boken släpps den 12 oktober

För intervjuer, mer information och recensionsböcker, kontakta:
vilhelm@gulpr.se eller 0736-907 409

Dagens kunder är mer välinformerade än någonsin, med tillgång till samma produktinformation som säljaren. För att inte hastigt bli oviktig och förlora kampen mot webbaserad försäljning, behöver säljaren erbjuda något mer, ett värde. Säljarbetet måste styras utifrån en vilja att göra kunden mer framgångsrik.
Bengt Gejrot