Lustfylld yoga för de minsta

Yoga för barn är en användarvänlig yogahandbok som förutom själva yogaprogrammet innehåller förklaringar på vad de olika ställningarna är bra för, en liten introduktion till chakrasystemet, allmänna tips och rekommendationer samt lästips för den som vill veta mer.

Till boken medföljer en cd-skiva, inläst av skådespelaren Kim Anderzon. Yogaprogramet är cirka 50 minuter långt och övningarna presenteras på separata spår så att man lätt kan hoppa över några genom att klicka sig fram. Tanken är att barn och föräldrar på ett enkelt och lustfyllt sätt ska kunna komma igång med yogaträning i hemmet. Boken kan också med fördel användas i skolor och föreningar.

Yoga för barn har en praktisk spiralrygg och lite tjockare blad, så att den kan ligga på golvet samtidigt som man övar yoga med hjälp av instruktionerna på cd-skivan. Boken är rikligt illustrerad med pedagogiska och inspirerande teckningar.

Om författaren:
Ann Arnesson har under de senaste tio åren arbetat på heltid med yoga och Ayurveda. Hon undervisar i yoga, håller föreläsningar om hälsa och ger ayurvediska hälsokonsultationer.
Ta gärna kontakt med Ann på telefon: 073-818 11 35,
e-post: ann.arnesson@gmail.com eller besök hennes hemsida: www.ashtangayogasyd.se

Om förlaget:

Roos & Tegnér är bokförlaget som satsar på kvalitativ skönlitteratur och högklassig facklitteratur med humor och underhållning som nyckelord. Besök gärna vår hemsida.