Unikt samarbete i bokbranschen - köp bok och få aktier

Förlagen blir allt kreativare för att nå ut med sina titlar. Med boken ”Vägen till din första miljon” har förlaget Roos & Tegnér knutit ett samarbete med aktiemäklaren Nordnet vilket innebär
att alla som köper boken får aktier för 300 kronor. ”I dagens tuffa förlagsklimat är det viktigt att hitta annorlunda samarbeten och modeller för att nå ut till kunderna”, säger Michael Tegnér, VD på Roos & Tegnér.

Boken ”Vägen till din första miljon” av Tobias Schildfat kommer ut 23:e mars. Boken visar att vem som helst kan med reltivt små medel över tiden skapa en alldeles egen pengamaskin. Det krävs inga förkunskaper eller talang.

Med boken följer också ett unikt erbjudande. Alla som köper boken får aktier värda cirka 300 kronor om man öppnar ett konto hos aktiemäklaren Nordnet. Detta utan kostnad eller några som helst förpliktelser. ”Så vitt jag vet har denna typ av samarbete aldrig tidigare förekommit i bokbranschen. Det är givetvis extra kul att bryta ny mark", säger Michael Tegnér. ”Vi erbjuder kunden ett helt koncept. Boken blir bruksanvisningen och aktierna blir de första byggstenarna på vägen till första miljonen”, fortsätter han.

”Vi på Nordnet tror att ’Vägen till din första miljon’ kan inspirera läsaren till att själv ta makten över sitt sparande. Detta är en perfekt bok för den som vill skaffa sig en grund att stå på. Det är därför vi valt att lägga med ett erbjudande”, säger Per Hednert, marknadschef på Nordnet.

Om Nordnet: Nordnets affärsidé är att erbjuda privata investerare tjänster som förenklar sparande, investeringar och lån. Vi vill göra fi nansvärlden lite mindre fyrkantig och vårt mål är att bli den ledande banken för sparande i Norden.

Om förlaget:
Roos & Tegnér är bokförlaget som satsar på kvalitativ skönlitteratur med humor och underhållning som nyckelord samt högklassig facklitteratur.