Nytt i butikshyllan: Dippmixer med smak av den svenska naturen

Report this content

Under våren sker en smärre revolution i dippmixhyllan när Gårdschips lanserar fyra nya smaker. Glöm tortilla, vitlök och dillsmak. Nu är det svenska smaker som kantarell, sparris, rödbeta och lingon som gäller. Inte bara som dippsås när chipsen står framme – de passar lika bra till grönsaker, som soppabas, som grillsås eller till smårätter. Det bästa är att dippmixerna endast består av naturliga ingredienser och är helt fria från E-ämnen och onödiga tillsatser.

För tre år sedan skakade Gårdschips om de etablerade chipsaktörerna rejält när de lanserade premiumchips med unika smaker utan maltodextrin. Nu är det dags igen och när det halländska chipsvarumärket Gårdschips breddar sitt sortiment med dippmixer är det naturligt och rent som står i fokus.

”Vi är mycket stolta över att presentera de här dippmixerna för våra konsumenter och att vi leder utvecklingen mot rena smaker. Det finns så många fantastiska smaker från vår svenska skog och mylla. Det ville vi ta vara på när vi utvecklade produkterna. Våra dippmixer har fått smak av den svenska naturen helt enkelt och vi undviker onödiga tillsatser och försöker hålla kryddorna så rena som möjligt. Tillsatser i produkter är något som vi vet att många människor måste och vill välja bort idag, därför känns det bra att kunna erbjuda dem dippmixer helt utan E-ämnen och onödiga tillsatser”, säger Thomas Lindström, marknadschef på Rootfruit i Laholm.

Dipperna lanseras i smakerna kantarell, lingon, sparris och rödbeta, passar perfekt till chips, grillat eller grönsaker. De säljs i 20g förpackningar och är helt fria från E-ämnen. Från vecka 14 finns de på ICA, Axfood, COOP och Bergendahls. Rekommenderat konsumentpris är 12:95kr.

”Tillsammans med de nya dipperna passar vi på att lansera en ny chipssort - lättsaltade chips med Atacamasalt. Atacamasalt är ett chilenskt havssalt som är naturligt hälsosammare med 35 % mindre natrium än vanligt salt. Perfekta att dippa eller bara avnjutas som de är för den som behöver tänka på saltintaget”, säger Thomas Lindström.

Lättsaltade chips med Atacamasalt säljs i påsar om 150 g. Från vecka 14 finns de på ICA, Axfood, COOP och Bergendahls. Rekommenderat konsumentpris ca 24,95kr.

KONTAKTINFORMATION
Marknadschef Thomas Lindström
+46 738 09 02 16
thomas.lindstrom@rootfruit.se

FÖRETAGSINFORMATION

Rootfruit Scandinavia AB

Rootfruit Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och säljer premiumchips av hög kvalitet under varumärkena Rootfruit och Gårdchips. Chipsen tillverkas av närodlad potatis och rotfrukter och med svensk rapsolja. För Gårdschips är varje förpackning märkt med information om koordinat för åker där potatisen plockats, vem som plockat potatisen, vem chipsmästaren är och vilken potatissort. Chipsen kryddar vi sedan med smaker från hela världen. Vi kallar det hela för ”Halländskt hantverk”.

Taggar: