Pågående nyemission i Rörvik Timber AB (publ) –tilläggsprospekt offentliggörs

Tilläggsprospekt Rörvik Timber AB (publ) (”Rörvik Timber” eller ”Bolaget”) har idag offentliggjort ett tillägg till tidigare offentliggjort prospekt avseende nyemission i Bolaget. Detta tilläggsprospekt (”Tilläggsprospektet”) har upprättats med anledning av dels att Ittur Industrier AB och Johan Hansen under en period fram till och med den 1 april 2010 meddelat avyttringar av aktier i Rörvik Timber med innebörden att de inte längre innehar några aktier eller röster i Rörvik Timber, dels att Meerwind AB den 7 april 2010 offentliggjort pressmeddelande avseende Meerwind AB:s ägande med mera i Rörvik Timber. Tilläggsprospektet finns tillgängligt på Rörvik Timbers hemsida www.rtimber.se samt på HQ Banks hemsida www.hq.se. För att erhålla en kopia av Tilläggsprospektet, vänligen kontakta HQ Bank på telefon 08-700 00 99. Rätt till återkallelse De investerare som innan Tilläggsprospektet offentliggjordes gjort anmälan om eller på annat sätt samtyckt till köp eller teckning av de värdepapper som omfattas av nyemissionen har rätt att återkalla sin anmälan eller sitt samtycke inom fem arbetsdagar från offentliggörandet av Tilläggsprospektet, det vill säga fram till och med den 15 april 2010. Återkallelse ska ske skriftligen till HQ Bank eller, om teckningsanmälan skett genom förvaltare, till densamma. Blankett för återkallelse av teckningsanmälan från direktregistrerade aktieägare finns tillgänglig för nedladdning på Rörvik Timbers hemsida www.rtimber.se samt på HQ Banks hemsida www.hq.se eller kan beställas på telefon 08-700 00 99. Teckning som inte återkallas förblir bindande och om tecknaren önskar kvarstå behöver denne inte vidta några åtgärder.