NK Personal Shopping lanserar utökad bröllopsservice

Report this content

NK Personal Shopping utvidgar bröllopsservicen med ett helhetspaket för bröllop. Under våren 2016 är NK Personal Shopping exklusiv återförsäljare av Efva Attlings nya bröllopskollektion och ett samarbete inleds med bröllopskoordinatorn Great Weddings.

- Vi är glada över att nu kunna erbjuda våra kunder flera nya servicetjänster inför bröllopet. Vi ser en ökad efterfrågan på att få professionell rådgivning, checklistor och hjälp med koordinering inför den stora dagen. Samarbetet med Great Weddings innebär att vi kan erbjuda kunder komplett service inom bröllop, säger Lisa Rogalin, som driver NK Personal Shopping.

Under perioden februari-april finns Efva Attlings första bröllopskollektion, ”The Wedding” exklusivt hos NK Personal Shopping.

- Vi är mycket stolta över att få vara de första som representerar Efva Attlings vackra och stilrena bröllopskollektion. Kollektionen som innehåller brudklänningar, skor och hår-accessoarer passar många olika kroppstyper och är både klassisk, tidlös och feminin, säger Lisa Rogalin.

Utbud Bröllopskonsultation
Brudparet får träffa bröllopskoordinator som går igenom hur ett bröllop går till och allt man behöver tänka på inför den stora dagen. Kunden får personliga tips och råd, inspiration och planeringslistor för att underlätta allt inför bröllopet. (Pris: 9 600 kr, inköp tillkommer.) Det finns även möjlighet att köpa till bröllopskoordinering av allt som ska göras inför bröllopet alternativt boka en bröllopskoordinator som finns på plats på själva bröllopet. (Pris på offert).

Utbud Bröllopsstylist
Rosenrummets stylister hjälper dig att hitta rätt klädsel, hår, accessoarer och blommor till bröllopet. Du får hjälp med en enhetlig stil efter önskemål. Det erbjuds separata provningar för brud och brudgum.Rosenrummet erbjuder hjälp med: val av brudklänning, klädsel för brudgum och brudfölje, accessoarer, hår & makeup-konsultation, brudbukett och knappnålsblomma. (Pris för bröllopstjänst/stylist: 9 600kr, inköp tillkommer.) Allt i samarbete med avdelningarna på NK.

NK har ett brett bröllopsutbud som erbjuder möjlighet att boka bröllopsfest i Bobergs Matsal, catering från prisbelönte restauratören Björn Frantzén, tårta från NK Bröd, allians från NK Juvelsalong, brudbukett från NK Blommor, kläder och accessoarer från NK Personal Shopping, hår, make-up, fransar, ögonbryn och naglar från NK Beauty Lounge.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2013 uppgick till totalt 2,9 mdrsek och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 2,4 miljoner.

För mer information, vänligen kontakta:
Helena Walfridsson, presskontakt NK Personal Shopping, helena@editk.se, 073 663 76 12, Lisa Rogalin, grundare NK Personal Shopping, lisa.rogalin@rrnk.se, tel.070 441 40 10, Hanna Blom, Nordiska Kompaniet, hanna.blom@nk.se, tel.08-762 90 83

Rosenrummet som idag driver och NK Personal Shopping och NK Beautylounge är en privat miljö för stil och skönhet. Konceptet erbjuder kunder en personlig shoppingupplevelse. I konceptet ingår Personal Shopping, Personlig Stylist, Garderobsrensning samt Bröllop. Konceptet drivs av stilexperten Lisa Rogalin som startade Rosenrummet NK Personal Shopping 2010

Taggar:

Snabbfakta