Per-Olov Bergström utses till Managing Director och Head of Rothschild Nordic

Report this content

STOCKHOLM, september 14, 2010 – Rothschild har idag utsett Per-Olov Bergström till ny Managing Director och Head of Rothschild Nordic. Per-Olov Bergström kommer att vara baserad i Stockholm och tillträder sin nya roll den 15 november i år. Han har tidigare varit Chef för Handelsbanken Corporate Finance. Utnämningen följer James Vaux beslut förra året att lämna Rothschild efter 20 framgångsrika år, för att kunna ägna mer tid åt andra intressen. James Vaux kommer fortsättningsvis att verka som konsult till Rothschild.

Rothschild är en av de ledande rådgivarna i Norden och har deltagit i flera av de största nordiska transaktionerna under de senaste åren. Per-Olov Bergström kommer att ha ett nära samarbete med Henrik Ljungberg, Managing Director, som nu flyttar till Stockholm från London. Det nordiska Rothschild-teamet inkluderar två framstående seniora rådgivare; Hans-Olov Olsson, som även är vice ordförande i Geely-ägda Volvo Personvagnar samt Ulf Sundqvist, tidigare minister i finska regeringen.

"Vi är mycket nöjda över att Per-Olov kommer till oss. Hans ledarskap kommer att bana väg för fortsatt expansion av vår framgångsrika verksamhet i Norden. Med sin tunga erfarenhetsbakgrund, och genom samarbetet med Henrik Ljungberg, kommer han att ytterligare bidra till att stärka vårt globala nätverk och vår högkvalificerade rådgivning.", säger Pehr G Gyllenhammar, styrelseordförande i Rothschild Nordic.

För mer information:

Smithfield - London
John Kiely  +44 20 7360 4900
Brunswick – Stockholm
Anders Fogel

+46 709 62 78 42

Rothschild är en global finansiell rådgivare som är familjeägd och oberoende. Rothschilds Investment Banking verksamhet tillhandahåller opartisk rådgivning och verkställande tjänster till företag, regeringar, institutioner och privatpersoner. Varje uppdrag leds av seniora rådgivare, därmed får samtliga kunder ta del av Rothschilds intellektuella kapital, expertrådgivning och omfattande erfarenhet. Bolaget har idag över 1,000 rådgivare i 40 länder vilket ger en räckvidd och lokal kunskap som möjliggör långsiktiga kundrelationer och att Rothschild kan tillhandahålla effektiva lösningar. Rothschild levererar fler transaktioner än någon annan rådgivare, samtidigt som kvaliteten av arbetet likställs med senaste uppdraget. Detta har varit sant i mer än 200 år och därför är Rothschild idag globalt ledande inom finansiell rådgivning.

Taggar: