Förändring i Rottneros koncernledning

Rottneros AB (publ) meddelar idag att Pia Ohlson har beslutat att lämna sin tjänst som CFO per den 5 september 2022. Som CFO har Pia Ohlson varit medlem i koncernledningen i Rottneros.

Pia har visat starkt ledarskap och varit en högt aktad medlem i koncernens ledningsgrupp genom sin professionalism samt
öppna och positiva attityd. Jag vill uttrycka min uppskattning och tacka Pia och önska henne stort lycka till i framtiden,
säger Lennart Eberleh, vd och koncernchef, Rottneros AB.

Monica Pasanen tillträder som ny CFO den 5 september 2022. Hon har tidigare innehaft samma befattning i Rottneros.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Lennart Eberleh, verkställande direktör och koncernchef
Rottneros AB (publ)

lennart.eberleh@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av marknadsmassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av marknadsmassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg, råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland och skogsaktören Nykvist Skogs AB. Koncernen har cirka 316 anställda och omsatte cirka 2,3 miljarder kronor under verksamhetsåret 2021.