Kommuniké från extra bolagsstämma i Rottneros AB

Vid extra bolagsstämma i Rottneros AB (publ) idag den 22 september 2021 beslutades följande.

Beslut om vinstutdelning

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om en vinstutdelning om 45 öre per aktie. Vinstutdelningen motsvarar ett belopp om sammanlagt 68 657 366 SEK. Sista dag för handel med bolagets aktier inkluderande rätt till utdelning fastställdes till onsdagen den 22 september 2021. Som avstämningsdag för vinstutdelningen fastställdes fredagen den 24 september 2021. Utdelningen beräknas kunna utbetalas till aktieägarna onsdagen den 29 september 2021.

Lennart Eberleh, verkställande direktör och koncernchef, Rottneros AB, +46 (0)270 622 65, lennart.eberleh@rottneros.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 22 september 2021 klockan 14.00 CET.

Box 144, 826 23 Söderhamn
rottneros.com
info@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av marknadsmassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av marknadsmassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg, råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland och skogsaktören Nykvist Skogs AB. Koncernen har cirka 318 anställda och omsatte cirka 2,1 miljarder kronor under verksamhetsåret 2020.