KVARTALSRAPPORT JANUARI - MARS 2006

* Omsättning jan - mars 700 (585)

* Resultat efter finansnetto jan - mars -43 (-24)

* Resultat efter finansnetto per aktie jan - mars -0,24 (-0,13)

* Resultat efter skatt jan - mars -33 (-15)

* Resultat efter skatt per aktie jan - mars -0,18 (-0,08)

* Kassaflöde per aktie jan - mars -0,31 (-0,22)

* Eget kapital per aktie 8,46 (8,45)(2005-12-31)

* Soliditet 57% (58%)(2005-12-31)

* Resultatet för det första kvartalet 2006 uppgick till en förlust efter finansnetto på -43 (-24) MSEK. Avsättningar för omstrukturering enligt det besparingsprogram som offentliggjordes i februari 2006 har belastat resultatet med -27 MSEK. Besparingsprogrammet beräknas reducera kostnaderna under 2006 med ca 30 MSEK.

* De dramatiskt höjda elpriserna medför att besparingsprogrammets omfattning och struktur i de mekaniska massabruken kommer att ytterligare utvärderas.

* I mars startade Rottneros ett nytt affärsområde för produktion av livsmedelsförpackningar, Rottneros Packaging. Verksamheten, som bedrivs i det nya affärsområdet förväntas stå för cirka 15 procent av koncernens omsättning inom en femårsperiod.

* Den nya CTMP-fabriken i Utansjö har vid slutet av kvartalet uppnått planerad produktionsnivå.

* Bolaget förväntar sig en fortsatt höjning av massapriserna i USD under det andra kvartalet 2006 samt goda marknadsutsikter för resterande delen av året.

* Bolaget avstår från att lämna en prognos för helåret 2006 på grund av att såväl elprisutvecklingen som dollarkursen är svårbedömd.

(För fullständig rapport se bifogad fil)