Monica Pasanen avgår som CFO under hösten 2021

Rottneros CFO Monica Pasanen har meddelat att hon lämnar sin tjänst under hösten 2021. Därmed påbörjas rekryteringen av hennes efterträdare omedelbart.

Monica Pasanen har varit CFO för Rottneros sedan i början av 2017 och kommer att sluta sin anställning i koncernen den 31 oktober 2021. Hon kommer därefter stå till bolagets förfogande ytterligare en tid för att underlätta övergången till en ny CFO.

”Rottneros har efter ett omfattande investeringsprogram etablerat sig på en ny nivå och är nu inne i en spännande utvecklingsfas. Därmed känns timingen rätt att lämna över stafettpinnen till en ny CFO under det här året”, säger Monica Pasanen, Rottneros CFO.

”Samtidigt som jag har full förståelse och respekt för Monicas beslut kan jag bara konstatera att vi kommer sakna en mycket kompetent, engagerad och alltid positiv kollega. Hon har bidragit starkt till den förnyelse som Rottneros har gått genom de senaste åren. Personligen och å bolagets vägnar vill jag rikta ett stort och varmt tack till Monica och önska henne lycka till”, säger Lennart Eberleh, Rottneros vd och koncernchef.

____________________________________________________________________________________________________________________

Box 144, 826 23 Söderhamn
rottneros.com
info@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av marknadsmassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av marknadsmassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg, råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland och skogsaktören Nykvist Skogs AB. Koncernen har cirka 318 anställda och omsatte cirka 2,1 miljarder kronor under verksamhetsåret 2020.