Rottneros AB nominerade till bästa årsredovisning i klassen ”Small Cap”

Idag gick FAR ut i ett pressmeddelande och offentliggjorde att Rottneros är en av de nominerade bidragen till Sveriges bästa årsredovisning 2019 i klassen ”Small Cap”.

Priset har delats ut i över 50 år av FAR, Nasdaq Stockholm, Sveriges Finansanalytikers Förening och Sveriges Kommunikatörer i kategorierna Large Cap, Mid Cap och Small Cap.

- Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada över nomineringen. Det bevisar att vi arbetar åt rätt håll för att öka transparensen och tydligheten i vår rapportering. Inte bara i de finansiella delarna, utan även inom områdena strategi, affärsmodell, risker, trender och hållbarhet, säger Rottneros finansdirektör Monica Pasanen.

Pressmeddelandet med övriga nominerade och urvalskriterierna hittar ni här: PM från FAR

De vinnande bolagen av utmärkelsen Sveriges bästa årsredovisning och bästa design offentliggörs den 29 september på tävlingens hemsida: www.sverigesbastaarsredovisning.se

Kontakt Rottneros AB: Monica Pasanen, finansdirektör, 070-581 40 19, monica.pasanen@rottneros.com

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Box 144, 826 23 Söderhamn
rottneros.com
info@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av marknadsmassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av marknadsmassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg, råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland och skogsaktören Nykvist Skogs AB. Koncernen har cirka 315 anställda och omsatte cirka 2,4 miljarder kronor under verksamhetsåret 2019.