Rottneros finansiella rapportering 2023

26 april Delårsrapport januari-mars
21 juli Delårsrapport januari-juni
26 oktober Delårsrapport januari-september

Rottneros ordinarie bolagsstämma hålls den 27 april 2023.

Rottneros iakttar en tyst period med början 30 dagar före publiceringen av delårs- eller bokslutsrapport och upphör när den finansiella rapporten för perioden i fråga har publicerats. Under denna period lämnar inte Rottneros några kommentarer hänförliga till bolagets ekonomiska ställning eller framtida utveckling.

Du hittar också Rottneros kalender på vår webbplats: Rottneros.se/Investerare.

______________________________________________________________________________________________________________________________

Monica Pasanen, CFO, Rottneros AB
+46 (0)270622 70, monica.pasanen@rottneros.com

Rottneros är en fristående producent av marknadsmassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av marknadsmassa. I koncernen ingår även Rottneros Packaging AB som tillverkar fibertråg, råvaruanskaffningsbolaget SIA Rottneros Baltic i Lettland och skogsaktören Nykvist Skogs AB. Koncernen har cirka 316 anställda och omsatte cirka 2,3 miljarder kronor under verksamhetsåret 2021.