Rottneros höjer priset för CTMP med 30 EUR per ton

Från och med 1 mars 2012 höjer Rottneros Bruk försäljningspriset för alla CTMP-kvaliteter och leveranser med 30 EUR per ton. Höjningen av försäljningspriset för CTMP är ett resultat av god efterfrågan, särskilt i Asien, och detta har uppmuntrat Rottneros att höja sina priser även i Europa. Utöver den goda efterfrågan på CTMP har de globala lagren av eukalyptusmassa minskat kraftigt och priserna har stigit sedan december 2011, vilket också stödjer beslutet att höja priserna för CTMP-kvaliteter.

För ytterligare information kontakta:

Olle Dahlin, vd Rottneros Bruk AB, tel.: 0565-176 10

Rottneros är en oberoende producent av avsalumassa. Koncernen består av moderbolaget Rottneros AB, börsnoterat på NASDAQ OMX Stockholm, med dotterbolagen Rottneros Bruk AB och Vallviks Bruk AB, verksamma inom produktion och försäljning av avsalumassa. I koncernen ingår även råvaruanskaffningsbolaget Rottneros Baltic SIA i Lettland. Koncernen har cirka 298 anställda och omsatte cirka 1,5 miljarder kronor under verksamhetsåret 2011.