ROTTNEROS PACKAGING TECKNAR ÖVERLÅTELSEAVTAL

Rottneros Packaging AB, helägt dotterbolag i Rottneroskoncernen, utvecklar, tillverkar och säljer cellulosafiberbaserade livsmedelsförpackningar under varumärket SilviPak. Rottneros har ingått avtal med det schweiziska förpackningsbolaget SIG Combibloc om överlåtelse av immateriella tillgångar, framför allt i form av patent och patentansökningar.

Rottneros Packagings verksamhet med livsmedelstråg under varumärket SilviPak ingår inte i avtalet. Transaktionen har en mindre påverkan på Rottneros resultaträkning och positiv inverkan på koncernens kassaflöde. Parterna har kommit överens om att inte offentliggöra de ekonomiska detaljerna kring överenskommelsen.

För ytterligare information kontakta gärna:

Ole Terland, VD och koncernchef, 08-590 010 00

Informationen är sådan som Rottneros ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentlig-görande den fredagen den 19 februari 2010 klockan 10.00.